EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Избрани моменти на „Тракия” и „Люлин”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Избрани моменти на „Тракия” и „Люлин”

mail07:00 | 11.07.2013прегледи 1523 коментарикоментари 0


Елица Стефанова
През далечната 1964 г. (миналия век) малка България си поставя задача, която впоследствие се оказва грандиозна, най-вече заради продължителността на изпълнението й. Автомагистрален пръстен трябва да опаше страната, но след 50 години са налице само отделни части от него. Междувременно 7 магистрали и 7 скоростни отсечки попадат в трансевропейската пътна мрежа, което означава европейско финансиране за построяването им. Членството в ЕС и евросредствата улесняват задачата, за да можем днес да имаме две напълно завършени и пуснати в експлоатация магистрали - Люлин и Тракия.

АМ „Тракия” - Първата изцяло завършена магистрала от пръстена Тракия-Хемус-Черно море
Част от коридор № VIII и от югоизточната мулти-модална ос на ТЕN-T. Стратегически участък за връзката “Адриатика - Черно море”;
361,6 км проекта дължина (София-Бургас)
Стойност на безвъзмездната финансова помощ за доизграждане на магистралата: 699 648 287,19 лева чрез финансиране по ОП „Транспорт” 2007-2013.

Хронология:
1964 г. - Взето е решение за изграждането на АМ „Тракия” като част от автомагистрален пръстен, включващ автомагистралите „Хемус“ и „Черно море“.
1971 г. - Постановление 239 на МС дава начало на реализацията на проекта
1973 г. - Започва същинското строителството на магистралата, участък София-Пловдив (133 км)
До 1989 г. - Изградени 139 км
1990-2009 г. - Изградени 110 км
2009-2013 г. - 115 км
Открита: 15 юли 2013 г.

Характеристика:
Максимална скорост: 140 км/ч
Средна скорост: 101-105 км/ч (68 км/ч преди)

АМ „Люлин” - първата изцяло построена магистрала в България
Важна пренасочваща функция; Ефективна връзка за международните транспортни потоци по направленията на транс-европейските коридори: X, IV и VIII
Естествено продължение на АМ “Струма”
19 км проекта дължина
Стойност: 185 млн. евро, от тях 135 млн. евро безвъзмездна помощ по програма ИСПА

Хронология:
2006 г. - Договор за строителство
Започната: 31 януари 2007 г.
Открита: 15 май 2011 г.

Характеристика:
3 тунела с обща дължина 1260 метра
26 моста и виадукти с обща дължина 6 километра
3 пътни възела и укрепителни стени с дължина над 2762 метра
Скорост: 100-110 км/ч

Това лято българите за първи път ще пътуват до морето изцяло по магистрала и това е прекрасно. Но остава още много работа, защото АМ „Тракия” и „Люлин” са само част от сложния пъзел на магистралните връзки. АМ „Тракия” трябва да се свърже с Калотина и съответно Сърбия, което пък е пряко свързано със Северната дъга на Софийския околовръстен път. АМ „Люлин” е връзката с недовършената магистрала „Струма”. Сложна плетеница, която обаче е гарантът, че България няма да остане в изолация заради това, че няма пътища.

Автомагистрали
1. АМ “Струма”
2. АМ “Марица”
3. АМ “Калотина-София”
4. АМ “Хемус”
5. АМ “Черно море”
6. АМ “Тракия”
7. АМ “Люлин”

Скоростни пътища

1. СП ”Видин-Ботевград”
2. СП “Русе-ГКПП Маказа”
3. СП ”Русе-Шумен”,
4. СП “ГКПП Гюешево-София”
5. СП “Рила”
6. СП “Дуранкулак-Варна”
7. СП “Пловдив-Асеновград”


Снимки: amtrakia.com, Уикипедия
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg