EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

И автобусните превозвачи на протест

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

И автобусните превозвачи на протест

mail14:45 | 13.01.2014прегледи 782 коментарикоментари 0


От Националното сдружение на автобусните превозвачи /НСАПБ/ заплашват с ефективна стачка от 1 февруари и спиране на превозите по вътрешните линии в цялата страна, ако не бъде изпълнено поне едно от шестте искания, отправени през ноември 2013 г. до министър-председателя и всички останали отговорни институции. Това обявиха на пресконференция в БТА днес от сдружението. На Централна гара София и останалите гари в страната от днес превозвачите ще сложат предупредителни плакати с надпис "Протест". Недоволството им е продиктувано на първо място от тоталната, по думите им, невъзможност да продължат нормално дейността си заради абсолютно неконтролируемия сив сектор. Този превоз е завладял както вътрешните, така и международните превози, достигащ драстични размери по места. По думите на Ивайло Константинов, член на УС на НСАПБ, той е станал епидемия, завладяла цялата страна и бизнес на всеки втори безработен. Това от своя страна е довело до намаляване на легалните превозвачи с две трети и свиване на броя на фирмите от 1400 до 950 през последната година. За пример превозвачите посочиха "керваните" от коли по Горнобански път, които "ловят" пътници за южните направления. По автогарите пък всекидневно по 10-15 леки коли и микробуси привличат пътници на по-ниски цени, с което застрашават не само бизнеса, но и безопасността на хората. Другият проблем, посочиха от НСАПБ, са превозите на БДЖ, в пъти под себестойността, защото държавната железница е дотирана с над 170 млн. лева, а общественият превоз - не. От седем години браншът е напълно изолиран и от европейско финансиране, което не позволява обновяване на автопарка. Въпреки големия ни дял от БВП и това, че возим "безценна стока", държавата нехае и сме на едно от последните места в света по средна възраст на автобусите, предупредиха превозвачите. Те недоволстват и от факта, че предоставят намаления на десетки групи хора /общо 25 на сто от контингента им/, което води до 500 млн. лева загуби за сектора. Международните превозвачи са подложени на допълнително данъчно облагане /данък оборот/ в редица европейски държави, въпреки спогодбите за двойното данъчно облагане, припомниха от сдружението. Не на последно място те протестират и заради неспазването на нормативните актове по оптимизацията на превозите, каквато на практика до днес не се е случила.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4161