EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Защо австрийците да се ваксинират?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Защо австрийците да се ваксинират?

mail15:29 | 30.09.2021прегледи 707 коментарикоментари 0


Актуално международно проучване, ръководено от епидемиолога Ева Шернхамер от Центъра за обществено здраве към Медицинския университет във Виена, изследва кои стимули за ваксинация биха имали най-голям ефект върху гражданите. Резултатите показват, че свободният избор на ваксина, ваучери или дори лотария могат да имат мотивиращ ефект.

63 % от населението в Австрия е с поставена поне първа доза срещу коронавирус. През последните месеци намалява броят на гражданите, които си поставят ваксина. В същото време броят на заетите леглата в болниците и отделенията за интензивно лечение се увеличава. За да се смекчи или дори предотврати нова вълна от коронавирус в Австрия, правителството иска да мотивира гражданите да се ваксинират.

През август 2021 г. в Австрия, Германия и Швейцария е проведено онлайн проучване, в което участват 3067 души. Проучването в Австрия показва, че 18 % от анкетираните не са ваксинирани и не са си записали час за ваксинация. 23,5 % от участниците биха се ваксинирали, ако могат да изберат ваксина, 8,7 %, ако получат ваучер, и 6,6 %, ако ваксинацията гарантира тяхното участие в лотарията. Мотивиращи биха били и следните обстоятелства: ваксинация на работното място (3,8 %), безплатно хранене след ваксинация (3,3 %) и получаване на стикер, от който се вижда, че лицето е ваксинирано (1,6 %). Други стимули, които се посочват, са провеждането на дългосрочни научни проучвания и възможността за орална ваксинация.

Интересен е фактът, че 15,8 % от анкетираните са заявили, че биха се ваксинирали, ако ваксинацията е безплатна, което всъщност е така във всички страни, където е проведено проучването. Възможността за избор на ваксина е привлекателна за хората с по-високо образование, докато ваучерите и участието в лотарията представляват интерес за по-малко образованите хора и по-младото население.

Резултатите на анкетираните в Германия и Швейцария са сходни с тези в Австрия.

Снимка: © PID / Bohmann


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg