EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Заслепяването на пилоти престъпление

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Заслепяването на пилоти престъпление

mail11:20 | 11.10.2011прегледи 391 коментарикоментари 0


Европейската организация за безопасност на въздухоплаването Евроконтрол настоя пред ЕС да криминализира умишленото използване на лазери за заслепяване на пилоти и ръководители на полети, предаде АР. Организацията предупреди, че това зачестило явление се превръща във все по-голям проблем в Европа и САЩ, и би могло да доведе до катастрофа. Агенцията днес съобщи, че през миналата година в Европа са регистрирани 4266 такива случая, в сравнение с 1048 през 2008 г. В САЩ броят на случаите се е удвоил от 1527 през 2009 г. на 2836 през 2010 г. Засегнати са общо 120 летища в 32 европейски страни, каза експертът в Евроконтрол по сигурността Драгица Станкович. Предотвратяването и смекчаването на проблема изисква съгласуван подход в цяла Европа. Необходимо ни е пълно съдействие от страна на регулаторните органи, съдебните власти, полицията, авиокомпаниите и асоциациите им, службите за въздушна навигация, производителите на лазери, които трябва да осъзнаят колко сериозен е проблемът, както и на научните институти, подчерта тя. Смущаването на навигацията при граждански полети се смята за федерално престъпление в САЩ. То е престъпно деяние и в някои европейски страни като Швеция и Австрия. Повечето държави от ЕС обаче не разполагат със съответното законодателство. Обичайната практика е след като полицията открие и арестува извършителите, те да бъдат разпитани и после освободени, каза Станкович по време на посветена на проблема конференция с участието на ЕК, Международната организация за гражданска авиация, авиокомпании, пилотски асоциации и представители на полицията от различни страни. При случаите на лазерно смущение някой насочва мощен лазер към самолет при излитане и кацане - двата критични етапа от полета, когато пилотите трябва да са най-концентрирани. В няколко от последните случаи пилотите били принудени да предадат управлението на борд-инженера, тъй като били временно заслепени. Използваните напоследък т. нар. зелени лазери могат временно да заслепят пилота, но по-мощните сини лазери, които се продават свободно, могат да причинят необратимо увреждане на зрението, предупреди Евроконтрол. Хеликоптери като използваните от полицията, службите за спешна помощ и спасителните служби са особено уязвими, тъй като летят по-ниско от пътническите самолети. Регистрирани са и случаи, в които лазерен сноп е насочван към авиодиспечерските кули. Поради потенциалната опасност, която представляват ръчните устройства, които могат да се намерят навсякъде и струват по сто-двеста евро, те трябва да са предмет на същите ограничения като огнестрелните оръжия.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg