EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

ЕП: Ремонт на стоки след края на гаранцията

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕП: Ремонт на стоки след края на гаранцията

mail08:05 | 26.04.2024прегледи 615 коментарикоментари 0


Европейският парламент одобри нов закон, даващ право на потребителите да поискат ремонт на някои продукти, сред които смартфони, таблети, перални, прахосмукачки, хладилници и монитори, предаде ДПА.

Законът, който все още се нуждае от окончателно одобрение от страните членки на ЕС, ще изисква производителите да поправят стоки извън гаранция, когато това е възможно, или безплатно, или на "разумна цена".

Те ще трябва също така да продават всички резервни части, които произвеждат на трети страни – сервизи, също на "разумна цена".

Новите правила имат за цел да помогнат на производителите и да съкратят отпадъците, улеснявайки хората да използват продукти за по-дълго и да ги заместват по-рядко.

ЕК предложи за първи път разпоредбите през март 2023 година.

Общо 584 евродепутати гласуваха днес в подкрепа на закона, само трима бяха "против", а 14 се въздържаха.

Законът на ЕС изисква от производителите да поправят или да заменят дефектни стоки безплатно в рамките на двугодишна гаранция. 

Одобрените вчера разпоредби обаче ще удължат с една година гаранционния срок на всеки продукт, ремонтиран тази година. Те ще изискат също от производителите да информират потребителите за правото им да изберат поправка или замяна, когато върнат продукт под гаранция.

Най-значителните промени се отнасят за поправки извън гаранционния срок: например, когато продуктите са били купени преди повече от две години или, когато са били повредени случайно след покупката.

Производителите ще бъдат задължени да предложат ремонтна услуга след гаранционния срок или безплатно, или на "разумна цена",  се посочва в законодателството. 

На производителите няма да им се налага да ремонтират стоки там, където "ремонтът не е възможен"

Производителите също трябва да предоставят всички резервни части, които произвеждат, за закупуване от сервизи на трети страни, отново на "разумна цена". 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg