EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

ЕП покрепи България за пакета "Мобилност"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕП покрепи България за пакета "Мобилност"

mail06:45 | 05.06.2018прегледи 2441 коментарикоментари 0


Комисията по транспорт на Европейския парламент гласува без обсъждане днес предлаганите промени в правилата за работата на дружествата за международни пътни превози.
Отхвърлено бе предложението водачите да се прибират у дома "възможно най-често, поне веднъж седмично". Прието бе предложението водачите да имат право да ползват "нормалната седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа, ползвани като обезщетение за предишни намалени седмични почивки, във всички зони за паркиране със специален сертификат".
Промените предвиждат международните водачи да могат да прекарат у дома или на друго място по техен избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа, след всеки четири последователни седмици. Въвежда се определение за "дом" на водача - там, където той е регистринан по адрес в държава от ЕС. Когато водач избере да се върне за почивка у дома, работодателят ще трябва да му предоставя средства за това.
По желание на водача дневните почивки ще може да бъдат ползвани в превозното средство, ако то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно. Предвижда се обособяването на охраняеми паркинги за почивка по международните пътища, които ще бъдат обозначени, сертифицирани и ще отговарят на много условия, включително за достъп до тоалетна, вода, душове, храна и безжичен интернет.
Предлага се въвеждането на интелигентни записващи устройства в камионите за международни превози. Службите за проверка ще могат да разчитат данни от устройствата от разстояние, а устройствата ще трябва да съхраняват данните по два месеца. Устройствата ще имат спътникова връзка и ще записват часовете на работа и почивка, както и държавите, през които превозното средство е преминало.
Всички тези предложения ще залегнат в предстоящите преговори между Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета на ЕС, съобщи БТА.

Като капитулация на пакета “Макрон” определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. Новаков е единственият български евродепутат, който имаше право да гласува днес и е един от авторите на одобрените поправки и той определи резултатите от гласуването като пълна победа за българската позиция. Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа.

Предоставяме ви интервю на г-н Новаков за пресслужбата на Групата на ЕНП в ЕП.

-Г-н Новаков, как определяте гласуването в комисията по транспорт и как се стигна до тук?

АНДРЕЙ НОВАКОВ, евродепутат от ЕНП/ГЕРБ: Това, което, според мен най-пълно обрисува случилото се в комисията по транспорт днес е абсолютна и безусловна капитулация на Пакета “Макрон” и пълна победа за българската позиция тук.

-: Лесно ли убедихте колегите си да подкрепят Вашата позиция?

АНДРЕЙ НОВАКОВ: Трябва да кажа, че започнахме дебатите не от нула, а от -10 от наша гледна точка. Инвестирах повече от една година, за да стигнем до този успех днес.

- Можете ли да дадете подробности за постигнатите компромиси?

АНДРЕЙ НОВАКОВ: Считам, че това беше безусловна капитулация на този пакет първо, защото отпадна тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка. Отпадна изискването на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така отпадна и намерението на Комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници - с други думи на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.

- Това, че пропътувахте от Брюксел до България с ТИР помогна ли за изчистване на вашата позиция?

АНДРЕЙ НОВАКОВ: Най-вече ми вдъхна увереност, вдъхна ми кураж, а пък и преди това пътуване аз не съм живял с илюзията, че хората, които са заети в международния транспорт имат лека работа или лек живот, но видях, че част от предложенията са абсолютно неизпълними на практика.

- Какво предстои с този документ от тук нататък?

АНДРЕЙ НОВАКОВ: Това е много силен сигнал и към Съвета на министрите, и към Европейската комисия за това какво мислят единствените пряко избрани от хората служители в институциите на Европейския съюз, така че аз очаквам това, което гласувахме днес на комисия да бъде финалното решение.

 

Накратко обобщени резултати от гласуването по първата част на Пакета за мобилност в Комисията по транспорт и туризъм в ЕП:

-Директивата относно командироването на работници да не се прилага по отношение на международния транспорт и транзита, но за сметка на това да се прилага по отношение на каботажа и комбинирания транспорт в частта, в която имаме сухопътен транспорт;

-По отношение на ползването на почивката в кабината - водачите няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината, освен ако не са паркирани на сертифицирани зони за паркиране, които ще трябва да отговарят на дълъг списък с условия като брой тоалетни, душове, пейки за отдих, други санитарни и хигиенни условия, които следва да бъдат съобразени с пола (gender friendly);

-Седмичната и намалената седмична почивка ще трябва да се ползва в хотел или на място, осигурено от работодателя;

-Компенсацията за намалената седмична почивка ще се ползва задължително преди изтичането на третата седмица, но няма да бъде задължително водача да се прибира вкъщи, а може след предварително подадена декларация до работодателя да избере да ползва почивката си на друго място.

-От друга страна, Комисията по транспорт и туризъм прие като задължение на всеки три седмици превозното средство да има поне едно натоварване и едно разтоварване в държавата членка на регистрация.

-По отношение на правилата за осъществяване на каботажа - разрешен е в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава членка в хода на входящ международен превоз, при условие че престоя в тази държава-членка не надвишава 48 часа след влизането им на територията на тази държава членка.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 894