EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Енерго Про пак удари потребители

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Енерго Про пак удари потребители

mail06:25 | 26.01.2015прегледи 748 коментарикоментари 0


"Правителството е в постоянна комуникация с електроразпределителните дружества и няма да допусне повторение на сценария от преди две години, когато хиляди хора протестираха заради високите си сметки за ток". Това обяви министърът на енергетиката Теменужка Петкова по повод появили се оплаквания от потребители на "Енерго про", които през този месец са получили по две фактури за използваната от тях електроенергия.

Става въпрос за около 67 хил. клиенти на "Енерго про" във Варна, които са около 5% от клиентите на дружеството, съобщи Теменужка Петкова. При тях е извършено извънредно отчитане и така те са получили фактури за два периода – от 23.11.2014 до 21.12.2014 и от 22.12.2014 до 12.01. 2015 г. От дружеството са уверили, че второто отчитане е направено, за да се спази нормативното изискване периодът на отчитане да не е по-дълъг от 31 дни.

От нормативна гледна точка това не е незаконно, поясни министър Петкова, но класифицира тази възможност като несъвършенство на законовата база и недобра преценка от страна на електроразпределителното дружество, че извънредното отчитане ще създаде неудобство у абонатите на Енерго про, тъй като падежът за плащане на двете фактури настъпва на една и съща дата – 10 февруари 2015 г.

След активната си комуникация с ръководството на "Енерго про" министър Петкова е получила уверение, че плащането по втората фактура ще бъде разсрочено и дружеството ще предприеме кампания, за да информира всеки свой потребител за възможностите да не се натоварва бюджетът му.

Контролните органи на Министерството на енергетиката в лицето на дирекция "Сигурност на енергоснабдяването" ще проверят измервателните уреди и на трите електроразпределителни дружества, като първите проверки ще бъдат извършени в "Енерго про", съобщи министър Петкова. Тя е поканила ръководствата на ЧЕЗ, ЕВН и Енерго про на среща в Министерството на енергетиката, за да търсят заедно взаимноприемливи решения. "Ако има несъвършенства в нормативната уредба, съм готова да ги обсъдим и, ако трябва – да я променим", заключи министър Петкова.

Тя призова Държавната комисия за енергийно и водно регулиране да предприеме необходимите действия и в рамките на своите правомощия да провери коректността на издадените фактури за използваната електроенергия.

Поредното обяснение на Енерго Про

Средната сметка за електроенергия на клиентите в Североизточна България за януари е 51.77 лева. Това показват данните, твърди компанията, която доставя електроенергия на 1.1 милиона потребители в областите Варна, Велико Търново, Габрово, Русе, Силистра, Добрич, Разград, Търговище и Шумен. Сметките за януари през тази година са с около 4% по-високи от тези за същия месец на 2014 г., когато средната сметка беше 49.48 лева. През миналата година обаче цената на електрическата енергия беше увеличена през юли и октомври, заради тежкото финансово състояние на НЕК, обяснават още от компанията. За да отчетат навреме консумираната от клиентите електроенергия и за да бъде спазен стриктно срокът за отчет в рамките на 31 дни, отчетниците на компанията работили по време на празничните и почивните дни около Коледа и Нова година. Допълнително, за да не се допусне отчетен период по-дълъг от нормативно допустимия, ЕНЕРГО-ПРО извършили и междинен отчет на група клиенти от Североизточна България. За да създаде повече възможности на домакинствата да следят своето потребление, ЕНЕРГО-ПРО подготвя нова онлайн услуга. Тя ще бъде достъпна за битовите клиенти на компанията през следващия месец, казват в прессъобщение от фирмата.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4101