АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Електронен дневник в училище?
В края на месец август, Маркет ЛИНКС проведе изследователски проект, чиято основна цел бе да бъдат проучени обществените нагласи към въвеждането и използването на системата "Електронен Дневник" - InfoServ® e-School. За целта бяха реализирани проучвания сред три целеви групи – родители на ученици, директори и учители в системата на средното образование.
Резултатите от национално-представителното проучване (1151 лица над 18 г.) показват, че обществото осъзнава необходимостта от промяна в сегашния модел на взаимоотношения между родители и училище. 85% от родителите на ученици в страната смятат въвеждането на системата "Електронен Дневник" - InfoServ® e-School за необходимо. Още по-висок е този дял сред учителите – 90%, които очакват конкретни резултати в ежедневната им работа с учениците. 58% от директорите също подкрепят въвеждането на такава система.
И сред трите целеви групи спонтанно посочени бяха редица потенциални позитиви от използването на "Електронен Дневник" - InfoServ® e-School като:
• възможността за постоянна и навременна информираност на родителите;
• подобряване на дисциплината / спомагане за контрола на децата;
• подобряване и улесняване на комуникацията учител – родител.
В съвременното динамично ежедневие, особено това на активните и заети жители на градовете, удобството и спестяването на време на родителите също се откроява като предимство на електронната система "Електронен Дневник".
Въпреки силно изразените позитивни нагласи, и сред родителите и сред педагогическия персонал в училищата, изследванията регистрираха и известни съмнения и бариери пред възприемането на системата "Електронен Дневник" - InfoServ® e-School. Те могат да бъдат обобщени в няколко насоки:
• предпочитания към личния контакт учител-родител и успешно поддържана връзка между учители и родители в някои училища;
• значителна липса на заинтересованост от страна на родителите и съмнения, че системата би успяла да промени тези негативен модел;
• опасения, че твърде много ще нарастне професионалната натовареност на учителите;
• известни съмнения в сигурността на системата и данните в нея;
• наличие на алтернативни системи в някои училища.
Общо споделяно, и сред родители, директори и учители е мнението, че масовото въвеждане на системата "Електронен Дневник" - InfoServ® e-School би постигнала не само непосредствения резултат, свързан с подобряването на дисциплината в българските училища, но има потенциал да подпомогне общото подобряване на качеството на образованието и авторитета на учебните заведения и позитивна промяна на обществените нагласи към българското образование като цяло.
Tweet |
|