EUR 1.9558
USD 1.8118
CHF 1.9990
GBP 2.2736
CNY 2.5044
you tube
mobile version

Дигиталният потребител & разплащанията

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дигиталният потребител & разплащанията

mail13:05 | 03.12.2015прегледи 5828 коментарикоментари 0


Все повече основни бизнеси и индустрии се управляват от софтуер и се предоставят като онлайн услуги. Например през 2001 г. Borders – международен търговец на книги и музика, предоставя своя онлайн бизнес на Amazon под претекст, че онлайн продажбите на книги не са стратегически важни. Днес най-големият търговец на книги – Amazon, е софтуерна компания, като най-важният й актив е възможността да продава почти всичко онлайн, без да има нужда от каквито и да било физически магазини.

Що се отнася до промените във финансовата индустрия, през изминалата година емигрантите са изпратили на своите близки и роднини в страните си 583 милиарда щатски долара издръжка през P2P (от човек на човек) разплащания. Преводите за издръжка са най-големият финансов поток към развиващите се страни, а в някои държави съставляват 30% от БВП.

Според представители на развлекателния сектор българите плащат все повече през дебитните си карти, когато излизат да се забавляват, и това е тенденция, която ще се задълбочава.

Появата на дигиталния потребител, който е постоянно пред монитора си, задава критериите за новите финансови услуги и този вид потребители изискват удобно и лесно пазаруване и сигурни и бързи разплащания, подчертаха експерти. Това ще направи мобилните разплащания, които бяха демонстрирани на конференцията, предпочитан метод на раплащане в Европа през следващите години.

От гледната точка на икономистите цената на кешовите разплащания е по-висока от тази на електронните разплащания, заради разходите по охрана и транспорт, съобразяване с трезорите/банките, риска от грабеж и от фалшиви банкноти. Те подчертават, че електронните разплащания увеличават скоростта на оборот на парите – в търговския обект това означава повече клиенти и по-висок оборот, а за икономиката - ръст в БВП.

През последните 10 години разплащанията с карти Visa в Европа отбелязаха внушителен ръст от 1 на всеки 12 евро до 1 на всеки 6 евро. Според проучване, потребителите, използващи няколко канала за пазаруване, харчат с около 15-30% повече от тези, които използват само един канал. Потребителите на възраст над 55 години ще допринасят за повече от половината ръст на изхарчените средства в развитите пазари през следващите две десетилетия, а до 2020 г. ще има 28 милиарда устройства, свързани с Интернет.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg