EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Влизането на Lidl не понижи цените

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Влизането на Lidl не понижи цените

mail10:00 | 21.03.2011прегледи 1964 коментарикоментари 0


Сп.Регал
Цените продължават да растат. Не с много и не навсякъде, но следвайки възходящия тренд, според който всеки следващ месец пазаруването е малко по-скъпо от предходния. Чудехме се дали стъпването на "Лидл" ще ги свали, но средната сметка в началото на декември е 29.21 лв., което е с 1% над тази от месец по-рано.Всъщност сметката за нехранителните продукти е точно толкова, колкото е била и през ноември – 8.50 лв.  Храните поскъпват средно с 1%, като средната сума за тях е 20.71 лв. при 20.49 лв. миналия месец. От тринайсетте продукта в списъка ни обаче девет са на по-висока цена, а само при четири регистрираме понижение.
Изразено в проценти, най-много поскъпват кренвиршите (13%), брашното (12%) и киселото мляко (10%) А най-много поевтиняват кафето (-12%) и сиренето (-10%). Най-масово се вдигат цените на захарта и прясното мляко, които са стрували повече в пет от осемте вериги. Захарта е поевтиняла в три, а прясното мляко – в два от случаите. Цената на хляба е с една стотинка под тази от началото на ноември и сега е средно 76 ст. за хляб над 700 г. Фактическото понижение обаче е по-голямо защото шест от осемте вериги са го продавали по-евтино, като в "Карфур" разликата е с цели 10 ст. под нивото от ноември. Цената расте единствено в "Кауфланд", но затова пък с цели 16 ст. Сиренето също поевтинява в преобладаващия брой магазини (5), а цената му расте само в два. Равносметката е понижение с 10%.
Цените по магазини
Разгледано по магазини, този месец регистрираме забележително понижение на сметката при "Т-маркет". Там двайсетте продукта от кошницата ни са стрували общо с 3.41 лв. по-малко от миналия път, което прави "Т-маркет" най-евтин магазин за декември с обща сметка 23.50 лв. Семтката се понижава още във "Фантастико" (-1,06 лв) и "Кауфланд" (-0,80 лв). За пореден месец средната сметка в "Карфур" нараства и разликата между него и "Кауфланд" е вече само една стотинка, което прави силите изравнени, а по-нататъшното развитие още по-интересно.
Най-силно е поскъпването в "Европа", където сметката е с цели 3.49 лв. над тази от ноември и достига 34.39 лв. Така веригата почти си дели мястото на най-скъп магазин с "Пикадили" където общата сума е 34.41 лв. Забележително е как разликата между най-евтиния и най-скъпия магазин надхвърля десет лева. При това естественото очакване е за чувствителна разлика в качеството на предоставяната услуга. И докато за "Пикадили" можем да дадем високи оценки, за "Европа" нещата съвсем не стоят така.
Най-много собствени марки има в "Билла", "Фантастико" и "Т-маркет" – по десет. В "Билла" обаче един от тези продукти не е бил в наличност. В "Т-маркет" пък три от собствените марки са били и на промоция. Най-много промоции сме регистрирали в "Кауфланд" (7) и в "Карфур" (5). В "Европа" два от продуктите в промоция не са били в наличност.

Хард дискаунтърите засега по-скъпи от софт дискаунтърите

Само в рамките на месец в София отвориха три нови вериги. Дългоочакваната премиера на Lidl, първата конкуренция на "Метро" в cash&carry формата – Tempo, както и нареченият мегамаркет Roda, на Mercator, ни накараха да проверим какви са ценовите равнища и там. В обиколката си включихме и Penny, които са пряка конкуренция на Lidl във формата хард дискаунтър. Видяното се оказа доста интересно.
Lidl и Penny
Според данните за цените хард дискаунт форматът в България или не съществува, или е по-слаб от софт дискаунтърите. Поне по отношение на основните бързооборотни стоки от списъка на тайния клиент. Сметката и в Lidl, и в Penny надхвърля тази в "Кауфланд" и "Карфур". Между самите Lidl и Penny първите печелят конкуренцията. Цените на десет от двайсетте продукта са по-ниски в Lidl, а само в пет от случаите Penny е по-евтин. В Lidl 12 от продуктите са от собствени марки, докато в Penny не сме открили нито един продукт, произведен специално за веригата. Като се има предвид, че на теория асортиментът на хард дискаунтърите би трябвало да се състои преобладаващо от собствени марки, намираме случаят на Penny за специфичен.
Прави впечатление още, че хард дискаунтърите нямат собствени марки в четири от най-важните хранителни категории – сирене, кашкавал, пресни колбаси и мляко. В Lidl доста категории бяха представени само с един артикул, което не е необичайно за формата. Случаят на сапуна от 0.99 лв. обаче изглеждаше доста странно, при положение че на практика във всички други вериги можете да намерите два пъти по-евтин сапун. Цената на универсалният препарат за чистене (1.79 лв) също не е достатъчно атрактивна, за да оправдае липсата на избор. Това напомня изявленията на ръководството на компанията, че не държат да са най-евтини на пазара, а с най-добро съотношение цена/качество.
Tempo и Roda
С цените си Tempo попада в ценовите интервали на дискаунтърите. Това важи в по-голяма степен за хранителните и в по-малка за нехранителните продукти. Там сме регистрирали шест продукта в промоция и три от собствена марка.Roda попада някъде в златната среда на цените със сметка от 29.34 лв. Въпреки рекламираното "пазаруване с изгода" не можем да кажем, че открихме особено атрактивни предложения. Затова пък се натъкнахме на два случая на out-of-stock.


 


Тагове: цени, храни, вериги
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg