EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Веригите с най-много нови магазини

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Веригите с най-много нови магазини

mail17:50 | 01.03.2019прегледи 1181 коментарикоментари 0


През последното полугодие на 2018 г. хранителните вериги са били най-активни по отношение на откриване на нови обекти, показват данните на Colliers от проучване на пазара на търговски площи в София за периода.

На лидерска позиция по този показател е Billa с 4, следвана от Lidl и T Market с по 3 и Фантастико с 1 нов магазин. Billa активно навлиза и в търговски центрове, запълвайки частично освободените от Carrefour площи.

Търсенето

на обекти в търговски центрове поддържа високи нива през разглеждания период, което освен на новите наематели, се дължи и на размествания на съществуващи такива. Моловете продължават да полагат усилия за затвърждаване на позициите си. Те се изразяват, както в разнообразяване на микса от наематели, така и в подобрения и преустройства на сградите.

На годишна база този индикатор е 30 760 кв.м. При утвърдените проекти регистрираната заетост е над 90%. За сравнение, в столичните търговските центрове свободните площи се запазват на нива от 5%. Това се случва при непроменени нива на предлагане в модерните молове в София - 400 660 кв. метра.

Предлагането

С откриването на Plovdiv Plaza в Пловдив, общото предлагане за страната нарасна с 35 000 кв. метра отдаваема площ. През 2019 г. то ще се увеличи допълнително, когато още един търговски център ще отвори врати във Варна.

През втората половина на 2018 г. търсенето на модерни търговски площи в столицата бележи стабилни нива от 5 670 кв. м, а за цялата година - 15 100 кв.м. Това се дължи основно на размествания на съществуващи наематели и на нови такива. Конкуренцията  между търговските

центрове продължава, като собствениците им инвестират в подобрения и преустройства на сградите с цел да надградят интереса и посещаемостта от страна на клиентите и запазят конкурентните си позиции на пазара.

Освен откриването на нови търговски паркове продължава модернизацията и разширяването на съществуващите - LC Waikiki отвори в Ритейл парк Jumbo Plaza. Към тях предстои да се присъединят CCC и Pepco.

Търговските паркове стават все по-търсен формат най-вече в градове под 100 000 души население, където обикновено липсват модерни шопинг центрове. Това показва и фактът, че през втората половина на 2018 г. бяха открити три ритейл парка в Пловдив и един в Костинброд. Този тип площи продължава да привлича местните и международни марки от секторите облекло, обувки и стоки за дома, които търсят различни възможности за разширяване на дейността си. Наблюдаваната тенденция обуславя интереса и на предприемачи и инвеститори към развитието и придобиването на такива проекти през следващите години.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg