АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Великобритания - срив при замразените храни
Продажбите на дълбоко замразени готови храни и хамбургери в британските супермаркети рязко се сринаха след скандала с конското месо в продукти, обявени като говежди, показва проучване на изследователската кантора Кантър Уърлдпенъл (Kantar Worldpanel), цитирано от Франс прес. "Продажбите на дълбоко замразени хамбургери са намалели с 43процента, а при замразените полуфабрикати с 13 на сто за четирите седмици до 17 февруари, което ясно показва промяна на навиците на потребителите", посочва Едуард Гарнър от Кантър Уърлдпенъл. Изтеглянето от продажба на продукти, съдържащи конско месо, както и опасенията на потребителите, също са се отразили пряко върху избора на покупките при пазаруване. Класацията на супермаркетите обаче е останала без промяна. Веригата Теско (Tesco), която беше сред първите засегнати, когато избухна скандалът, отчете свиване на пазарния си дял до 29,7 на сто спрямо 30,1 на сто преди година, но това се дължи по-скоро на миналогодишни промоции, които не бяха възобновени, смятат експертите от Кантър. Скандалът с конското месо започна през януари, когато ирландските власти обявиха, че са открили конска ДНК в продукти, които би трябвало да съдържат само говеждо месо, продавани в Ирландия и Великобритания. Впоследствие подобни случаи бяха открити в много други европейски страни.
Tweet |
|