EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

В сила новите правила за телекомуникациите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

В сила новите правила за телекомуникациите

mail10:30 | 25.05.2011прегледи 506 коментарикоментари 0


Европейците от днес имат нови права и услуги по отношение на телефоните, мобилните връзки и интернет, съобщи Европейската комисия. В националните законодателства на страните от ЕС от днес трябва да бъдат приложени новите правила на ЕС в областта на далекосъобщенията за осигуряване на по-конкурентен телекомуникационен сектор и по-добри услуги за клиентите. Сред тях са правото на клиентите да извършват смяна на далекосъобщителния оператор за един ден, без да сменят телефонния си номер, правото на повече яснота при услугите, които се предлагат на клиентите, както и по-добра защита на личните данни онлайн. Новите надзорни правомощия на ЕК и новите регулаторни правомощия, предоставени на Органа на европейските регулатори в областта на електронните съобщения (ОЕРЕС), ще създадат по-голяма сигурност и ще помогнат на далекосъобщителните оператори да се разраснат в рамките на единен общоевропейски телекомуникационен пазар, се посочва в съобщението. Новите правила осигуряват максимален срок от 24 месеца за първоначалните договори за ползване на услуга и задължително изискване към операторите да предлагат 12-месечни договори. Това ще позволи на клиентите да се прехвърлят по-лесно към друг оператор, ако намерят по-изгодни условия, отбелязва комисията. Потребителските договори ще трябва да дават информация за минималните равнища на качество на услугите. По-специално на интернет абонатите трябва да се предоставя информация за техниките за управление на трафика и влиянието им върху качеството на услугата, както и за всички други ограничения, например ограничения на ширината на честотната лента, налична скорост на връзката, блокиране или ограничаване на достъпа до някои услуги като интернет телефония (VoIP). Договорите трябва да съдържат и подробна информация за компенсациите и възстановяването на средства, приложими в случай, че качеството на услугата не отговаря на тези минимални равнища. Предвижда се също по-добра защита на правото на неприкосновеност на личния живот и безопасността в онлайн пространството, по-добра защита срещу нарушаването на сигурността на личните данни и спам (нежелани електронни съобщения), задължително уведомяване при нарушаване на сигурността на личните данни. Въвеждат се повече яснота и допълнителни изисквания за даване на съгласие за съхраняването или достъпа до информация в устройствата на потребителите. Националните регулатори получават по-голяма независимост и ще имат правомощия, като крайна мярка, да задължават далекосъобщителните оператори със значителна пазарна мощ да разделят своите съобщителни мрежи от обслужващите си поделения, за да се осигури недискриминационен достъп на другите оператори, без непременно да се разделя собствеността или да се налага създаването на отделно дружество.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg