EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Българският автопазар се съживява

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българският автопазар се съживява

mail11:50 | 08.07.2011прегледи 571 коментарикоментари 0


Значителен ръст в продажбата на нови автомобили за първото полугодие на 2011 г. отчитат от Асоциацията на автомобилните производители (ААП). Това сочи справка, предоставена от Асоциацията. За първите шест месеца на годината у нас са продадени 10 287 нови автомобила, което е близо с 2 000 бройки повече в сравнение със същия период на 2010 г.

Отново лидер на пазара у нас по продажба на нови коли остава марката "Volkswagen" на вносителя Порше БГ с 1 221 продадени автомобила. На второ място в класацията остава марката "Ford" - 950. Следват "Toyota" - 821, "Dacia" - 815, "Škoda" - 767, "Peugeot" - 735, "Opel" - 640, "Renault" - 618, "Chevrolet" - 547 броя и други. Нулева продажба за полугодието отчитат марките "Cadillac", "Chrysler", "Dodge" и "Газ". Ръст се отчита и в продажбата на нови мотоциклети - 215 броя, от които половината са на марката "Peugeot". Почти двойно е скочила и продажбата на нови автобуси и камиони - продадени са 667 броя при 394 броя за полугодието на 2010 г..
През юни продажбите на световния автопазар отбелязват незначителни колебания, сочи справка на Асоциацията на европейския бизнес (АЕБ). Автопазарът в САЩ отбелязва ръст от 7% в сравнение със същия период на 2010 г. Лидер на автопазара в САЩ през юни е корпорацията GM с ръст на продажбите от 10,6% - 215 335 нови автомобила продадени през юни 2011 г. На второ място е концернът "Ford" - с продадени 193 415 нови автомобила, на трето - "Chrysler" - с над 180 хиляди продадени автомобила през юни. С 10% е ръстът и на автопазара в Германия. През юни са регистрирани над 1,6 млн. продадени нови автомобила. Прогнозата е в края на годината в Германия да бъдат продадени над 3,1 млн. броя нови коли. Най-голям ръст в продажбата на нови коли отчита руският пазар - с близо 48% в сравнение със същия период на 2010 г. За шестте месеца на годината там са продадени над 1 милион нови возила - с 400 хиляди повече от шестмесечието на 2010 г. Най-продавана марка в Русия през юни е била "Chevrolet" (16 805 броя), следвана от корейските “Hyundai" (15 266) и "KIA" (14 085). Спад в автомобилните продажби отчитат в някои европейски страни. По данни на Френската федерация на автомобилните производители (CCFA) през юни т.г. са продадени над 210 хиляди автомобила, което е спад с 12% в сравнение със същия период на м.г. През юни най-много са продадените автомобили с марката " Peugeot" - 70 221, следват "Renault" - 45 680 и "Volkswagen" - 25 632 броя. В Испания също отчитат спад в продажбата на нови автомобили. В условията на увеличена безработица, ръст на инфлацията и повишение на цените на горивата в страната очакват през 2011 г. да бъдат реализирани около 900 хиляди нови автомобила. Италианският автопазар също бележи спад с около 2%. Лидер на пазара остава марката "FIAT" с продадени над 50 хиляди автомобила. Най-популярните модели на Ботуша се оказват "FIAT Panda" и FIAT 500". По данни на Японската асоциация на автодилърите (JADA) вътрешният автопазар в страната през юни е спаднал с 23% в сравнение със същия месец на 2010 г. Неизменен лидер на автопазара в Япония остава "Toyota" с продадени 87 671 бройки, следват "Nissan" - 45 113 бройки и "Honda" - 30 040 броя нови коли.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg