EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Българските пътища се строят евтино и некачествено

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българските пътища се строят евтино и некачествено

mail14:35 | 01.12.2009прегледи 844 коментарикоментари 0


Ралица Русинова
980 мил. евро за магистрали и първокласни пътища на територията на страната предвижда ОП Транспорт 2007-2013 г.  Развитието на пътната инфраструктура ще се случи с реализирането на общо седем проекта, сред които са изграждането на автомагистралите Тракия (350 млн. евро) , Марица (208 млн. евро),  Струма (250 млн. евро), Хемус (32 млн. евро).
Предизвикателствата пред реализирането на инфраструктурни проекти обаче според представители на бизнеса се крият в тръжните процедури и обществените поръчки.
Според председателя на Българската браншова камара Пътища Румен Йовчев, икономически най-изгодната цена стана най-ниската цена. „Основната цел е печелене на проекти на всяка цена. Това състезание на цените ми прилича на социалистическите призиви - всяка година да намаляваме материалните разходи с 20 %. По тази логика след 5 години те ще са равни на нула.”, коментира Йовчев.
Всичко това води до два резултата – удължаване на сроковете и влошаване на качеството. Оказва се, че защитата на обществения интерес остава на заден план.
Според Йовчев сме свидетели на абсурдни ситуации. По думите му някои компании при тръжни процедури дават гаранция 20 години, при положение, че животът на асфалта е 8-10 години. „И тези фирми парадоксално печелят най-много точки и реализират проекти!”, увери още той.
Другият проблем, според председателя на Българската браншова камара Пътища, са роднинските връзки, които се оказват водещи при избор на фирми изпълнителки. Търгът за софийското метро в район Надежда например е спечелен от фирми, които имат много „интересен” предмет на дейност и минимален опит. Един от последните избраници за строители на метрото е фирма, произвеждаща осветителни тела.
„Значителна част от големите инфраструктурни проекти се превръщат в училище на строителните фирми. Не се откриват очевидни проектантски грешки. Предлагам спешни промени в Закона за обществени поръчки – регламентиране на критерия за икономически най-изгодна оферта”, заяви Йовчев.  


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1132