АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българите не познават банковите услуги
 17:45 | 07.06.2012
17:45 | 07.06.2012 943
 943  коментари 0
коментари 0 
         Банковите и небанкови  финансови услуги не се познават добре от българските потребители, коментира Богомил Николов от Асоциация  "Активни потребители" на конференция, организирана от  Комисията за финансов надзор /КФН/. 
Според проучване на асоциацията:
- 76% от потребителите не знаят, че преди да подпишат договор за потребителски кредит имат право да получат подробна информация за всички условия по него.
-50% не знаят какво е ГПР (годишен процент на  разходите) по кредита
- 53% не знаят, че могат да се  откажат до 14 дни след сключването на договора
-60% не знаят, че могат да не заплатят финансова услуга от  разстояние, ако не са я поискали изрично
-28% от кредитополучателите остават пасивни при необслужване на кредита си вместо да предприемат действия за разсрочване. 
Ниската потребителска култура влияе и на присъствието на българите на капиталовия пазар. Според данни на КФН те са едва 0,3%. Това намалява ефективното  функциониране на пазарите, невъзможност за сравняване на различните оферти в банковия сектор и грешни потребителски решения. 
Най-честите капани за българските потребители, свързани с ниската финансова култура са: подписване на  документи за поръчителство при заем, уреждане на наследство и т.н.
| Tweet |  | 



 
                
                
                
  
             
        
           



