EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Българите не познават банковите услуги

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българите не познават банковите услуги

mail17:45 | 07.06.2012прегледи 885 коментарикоментари 0


Банковите и небанкови финансови услуги не се познават добре от българските потребители, коментира Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" на конференция, организирана от Комисията за финансов надзор /КФН/.
Според проучване на асоциацията:
- 76% от потребителите не знаят, че преди да подпишат договор за потребителски кредит имат право да получат подробна информация за всички условия по него.
-50% не знаят какво е ГПР (годишен процент на разходите) по кредита
- 53% не знаят, че могат да се откажат до 14 дни след сключването на договора
-60% не знаят, че могат да не заплатят финансова услуга от разстояние, ако не са я поискали изрично
-28% от кредитополучателите остават пасивни при необслужване на кредита си вместо да предприемат действия за разсрочване.
Ниската потребителска култура влияе и на присъствието на българите на капиталовия пазар. Според данни на КФН те са едва 0,3%. Това намалява ефективното функциониране на пазарите, невъзможност за сравняване на различните оферти в банковия сектор и грешни потребителски решения.
Най-честите капани за българските потребители, свързани с ниската финансова култура са: подписване на документи за поръчителство при заем, уреждане на наследство и т.н.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 905