EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Бул. "Ломско шосе" готов през септември

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бул. "Ломско шосе" готов през септември

mail11:43 | 22.02.2011прегледи 2041 коментарикоментари 0


В Столичната община беше подписан договорът за финансиране по ОП "Транспорт" на строителството на части от първия- и от втория лъч на столичното метро. Документът беше подписан от заместник-министъра на транспорта Ивайло Московски и от  изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев като представители на управляващия орган на програмата и на бенефициента. На подписването присъства и кметът на София Йорданка Фандъкова.
За Деня на София - 17 септември, ще бъде пуснат в експлоатация реконструираният участък от бул. "Ломско шосе", където в момента се строи втория лъч на метрото, каза пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова. По думите й до края на годината трябва да бъде отворен и участъкът от бул. "Черни връх", под който в момента се строят вторият лъч на метрото, паркинг и метростанция. Кметът посочи, че не трябва да се подминава социалният ефект от строителството на втория лъч и на
продължението на първия. В него са ангажирани 3500 души, наети от девет главни изпълнители, 28 фирми-подизпълнители и 31 фирми-доставчици на материали. След пускането в експлоатация на участъците в "Метрополитен" ЕАД ще бъдат ангажирани още 600 души, част от които вече са наети.
Кметът отбеляза, че до края на март ще бъде готова и новата маршрутна схема на довозващия транспорт.
По думите на заместник-министър Ивайло Московски проектът за строителството на софийското метро е един от най-успешните, според представителите на ЕК.
Стоян Братоев посочи, че строителството на втория лъч на метрото е вече с над половината изпълнени дейности. Братоев припомни, че през септември тунелопробиващата машина трябва да достигне под бул. "Витоша" до бул. "П. Евтимий", откъдето ще бъде извадена и разглобена. Той посочи, че заради намерените археологически находки при ЦУМ се е наложило да се промени проектът за метростанция "Св. Неделя", където вместо проектирания паркинг ще бъдат експонирани находките на това ниво.
С подписаният днес договор ще се финансира строителството на втория лъч между надлеза "Надежда" и метростанцията "Обеля", на първия лъч между метростанцията "Младост 1" и бул. "Цариградско шосе", както и покупката на 18 метросъстава. Столичната община съфинансира проекта със 72 млн. евро.
По думите на Братоев освен намаляването на замърсяването на въздуха, на парниковите газове, откриването на двата лъча на метрото ще доведе до 18 процента намаление на пътнотранспортните произшествия в София. Всички ползи от метрото като косвен ефект според консултантите от "Джаспърс" е 42 млн. евро.
За строителството на тези участъци от метрото общината е взела 105 млн. евро от Европейската инвестиционна банка, като част от парите ще са за строителството на метростанциите при ЦУМ и при бул. "Черни връх".
В отговор на въпрос за констатираната от "Делойт енд Туш" при анализа на столичния градски транспорт разлика между необходимия и наетия персонал Братоев посочи, че макар и в момента някои от хората да не са много натоварени, те ще бъдат заети след пускането на втория лъч. По думите му при средна заетост между 60 и 70 души на километър метро в Източна Европа, в София тя е 55 човека.
Двама от тримата кандидати за доставка на 18-те метровлака ще продължат в конкурсната процедура. Това са испанската фирма "Каф" и руската "Метровагонмаш". Влакове на руската фирма в момента обслужват първата линия на метрото.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg