EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Борисов спря лот 1 и 2 на АМ "Хемус" + обясни защо

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Борисов спря лот 1 и 2 на АМ "Хемус" + обясни защо

mail07:13 | 16.02.2016прегледи 2554 коментарикоментари 0


Министър-председателят Бойко Борисов разпореди на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ (НКСИП) незабавно да предприеме действия по прекратяване на процедурата за избор на изпълнители на строителството на aвтомагистрала „Хемус” – ЛОТ 1 и ЛОТ 2. Това съобщиха от правителствената информационна служба.

А ето как коментира Борисов това решение в Прага няколко часа по-късно :"Официално или неофициално върху тази процедура имаше съмнения ,че не е както трябва. Тя е абсолютно извършена законосъобразно, но когато витае в общественото пространство съмнение по сделка, която е около 800 млн. държавни пари, не бих си позволил да остане в обществото съмнение, че нещо неправилно сме извършили, затова разпоредих да я затворим. Веднага да се проведе нов търг, защото пари имаме, да бъде направен пред очите на всички медии, които каним да участват, за да може бързо да почнем двата ЛОТ-а и да ги завършим. "Витаем, че зад едната стои Златев, зад другата стои Пеевски".
Попитан дали старите участници ще могат да участват в новата процедура, Борисов заяви ,че не забранява на който и да е да участва. "Всички участници са добре дошли, да спазват правилата и да участват. На въпрос какъв е рискът тези участници да съдят страната за спирането на процедурата Борисов заяви: "За това официално днес нямаме пари, утре имаме, така че по документи днес нямаме пари, но от утре ще имаме. Говорил съм с финансовия министър за утре да ги подсигури, когато върнем и пуснем новия търг - да бъде обезпечен".
На въпрос защо не е изчакал решението на КЗК за АM "Хемус" и защо се влияе от слухове Борисов отговори: "Нека да допуснем ,че малко съм по проверил кой кой е. Ако тръгвам да обяснявам повече, мога да си навлека някой съд. Факт е, че към днешна дата това е приключено. КЗК може да каже дали е законосъобразна или не е законосъобразна, аз мога да кажа дали да я спрем поради липса на пари, както обясних, а пък от утре ви гарантирам, че тези два ЛОТ-а ще започнат да се правят, обещал съм го на варненци".

Министър Лиляна Павлова обясни, че автомагистрала „Хемус" ще бъде изградена, но не с европари, а със средства от държавния бюджет. Те пък влезли в хазната благодарение на ефективната борба с контрабандата.

В средата на декември 2015 година МРРБ съобщи, че комисията, назначена за провеждане на ограничена процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Проектиране и строителство за доизграждане на автомагистрала „Хемус“ "(етап 1) по обособени позиции: I-ва обособена позиция – участък от А2 (Ябланица) до III-307 и II-ра обособена позиция – участък от III-307 до II-35“, за изпълнители на обществената поръчка са определени следните участници:

За I-ва обособена позиция: Обединение „АМ ХЕМУС ЛОТ 1“. Приетата договорна сума, предложена от този участник, е в размер на 277 406 873,00 лв. без включен ДДС, а максималната договорна цена е в размер на 297 973 373,00 лв. без ДДС.

За II-ра обособена позиция: Обединение „ПСТ Хемус 2“. Приетата договорна сума, предложена от този участник, е в размер на 479 398 889,05 лв. без включен ДДС, а максималната договорна цена е в размер на 499 965 389,05 лв. без ДДС.

МРРБ коментира тогава, че приетата договорна сума e цената за изпълнение на всички дейности по съответната обособена позиция от обществената поръчка. Максималната договорна цена е определеният горен праг по Закона за обществените поръчки, над който е невъзможно увеличение на цената по изпълнението на договора за изпълнение по съответната обособена позиция и включва провизорни суми и непредвидени разходи съгласно договора.

Обединение "АМ Хемус лот 1" е с водещ партньор българската "Джи Пи груп" (свързвана с изпълнителния директор на Лукойл България Валентин Златев) и с партньори испанските "Конструксионес Табоада и Рамос", "МР сивил уъркс", проектантската "Трансконсулт-22". Консорциумът получи най-много точки за техническа оферта и с втората най-добра цена: 277.4 млн. лева. При непредвидени обстоятелства стойността няма да може да надвишава 298 млн. лв. Тази стойност обаче внушително надвишава прогнозната - 168 млн. лева.

Победител за отсечката лот 2 е обединение с водещ партньор "ПСТ груп", включващо още "Хидрострой", "Пътстрой Бургас" и "Евро алианс тунели". Предлагат минимална цена за изпълнение 479 млн. лв., а максимална почти 500 млн. лв. Или почти двойно на очакваното от държавата. Компанията "ПСТ груп" се свързва с Първа инвестиционна банка и Делян Пеевски.

След избора на двете обединения започнаха серия публикации, които оспорваха резултатите от обществената поръчка, като я определяха за непрозрачна и корупционна.

Какво още каза премиерът по повод търга? „Някакви гадове са казали, че спирането на търга е било продиктувано от външни посолства. Искам веднага да им кажа, че няма нужда някой да ми казва какво да сторя. Това са гадове, медии бухалки и негодници“, заяви Борисов.  Запитан кои са менторите, Борисов каза:„Много са - медийните босове-медиите на Прокопиев, медиите на Пеевски, медиите на кой ли не. Всеки, който има бизнес в България си е направил или телевизия, ако е по-богат, или има няколко вестника, или електронни сайта. С тях се опитва да мачка правителството по безобразен начин. Дори има двама братя, които са си разделили пазара. В същото време аз да се гърча и да ме питат кой виждам в огледалото”.
Премиерът е наредил и да бъде изискано разрешение от „Аликс Партнърс“ за обявяване на доклада за КТБ, заяви още той. Нека се види кой колко е теглил, какво е правил и всички съдии, прокурори и политици да бъдат проверени. Сметната палата да види кой колко пари е имал и дали е декларирал откъде са“, заяви Борисов.
„А менторите, които постоянно ми казват какво да правя, да се явят на избори и да си спечелят“, заяви още премиерът.
„Южен поток също бе корупциона сделка“, посочи още Борисов. И подчерта, че България е щяла да бъде наказана от ЕК заради избора на строител за газопровода. Сега работим по газовия хъб „Балкан“ и той вече е в дневния ред на ЕК, каза още премиерът.
С канцлера Ангела Меркел се чух преди срещата ми с Вишеградската четворка по мое желание, коментира още Борисов. В понеделник той взе участие в срещата на групата по покана на премиерите на Чехия, Словакия, Унгария и Полша. „Казах й, че ние толкова се радвахме като паднаха оградите, че не бихме строили нови огради с Гърция“, заяви Борисов. Страната ни обаче имала проблем, че съседката ни не си изпълнява задълженията по охрана на външната граница на ЕС. „Аз съм да се затворят всички външни граници и тези хора, които вече са тук да бъдат интегрирани“, каза още Борисов.
„Ние не участваме тук, за да стане четворката петорка, а защото трябва да се намери общо европейско решение“, каза пък външният министър Даниел Митов. Според него страните от Вишеградската четворка могат да помогнат и за охраната на българската граница с Турция.

източници:агенция Фокус, тв Европа, он лайн 24 часа

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg