EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

БАБХ въвежда система „таен клиент”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

БАБХ въвежда система „таен клиент”

mail08:30 | 19.02.2014прегледи 1013 коментарикоментари 0


Българската агенция по безопасност на храните ще въведе системата „таен клиент“ (secret client), практикувана в пазарни икономики от години. Във вариант на агенцията тя ще бъде известна като „скрит инспектор“, съобщи проф. Пламен Моллов, ръководител на БАБХ. Този механизъм за контрол е широко разпространен в американската и европейската практики (авиационната индустрия, туризма и др.), като целта е защита на интересите и безопасността на потребителите. В практиката се наблюдава директно или косвено нежелание или дори съпротива за съдействие при осъществяване на контролни функции на даден обект от оторизирани лица, призна Моллов. С въвеждане на “скрития инспектор“ ще се използва ефектът на изненадата и ще се гарантира ефективност при изпълнение на функциите на инспекторите от БАБХ.

Същевременно агенцията продължава кампанията си „Храните под контрол 365”. „Целта на тази инициатива е да трансформира извънредните мерки и завишен контрол на безопасността на храните в постоянно действащ модел на работа на Агенцията”, каза проф. Пламен Моллов. В изпълнение на тази цел, особено внимание експертите от БАБХ ще отделят на взаимодействието на Агенцията с търговските вериги за хранителни стоки. Първата среща между екипа на Агенцията и представители на големите търговски вериги за хранителни стоки се състоя на 17 февруари 2014 г. Целта на срещата бе да се обсъдят: въвеждане на ефективни системи за управление на качеството, организиране на модули за обучение, поставяне на информация за горещия телефон 070012299 на видно за потребителите място в търговските обекти.
С оглед включването на всички заинтересовани страни в системата за контрол, в процес на разработване е концепция за активна двустранна комуникация с потребителите. БАБХ вярва, че новата уеб базирана платформа би могла да улесни този комуникационен процес чрез някои основни инструменти като “бял” и “черен” списък на производители и търговци, онлайн въпроси и отговори с експерти, сканиране на кода на етикета за точна информация на потребителите и др.
Вече са факт три от организационните промени, чиято цел е подобряване на ефективността на контрола. В ход е осъществяването на „ротация“ на ръководители от високите нива на администрацията в Областните дирекции по безопасност на храните (ОДБХ) в различни градове. Това е ефективна европейска практика в работата на специфични държавни контролни органи (Агенции по приходи, Митници и др.) и дава възможност за прекъсване на порочни практики на обвързаност или конфликт на интереси на определени места.
Втората промяна е създадената специализирана структура - мобилна група “Мониторинг и верификация на контрола”, която действа от началото на тази година и е на директно разпореждане на изпълнителния директор на БАБХ. Нейната главна цел е да осигурява второ ниво на контрол на системата.
 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg