EUR 1.9558
USD 1.6744
CHF 2.1128
GBP 2.2494
CNY 2.3509
you tube
mobile version

АМ "Европа" е пусната за движение

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ "Европа" е пусната за движение

mail10:56 | 14.09.2025прегледи 1176 коментарикоментари 0


Министърът на регионалното развитие Иван Иванов връчи в неделя - 14 септември,  разрешението за ползване на последния участък от автомагистрала „Европа“ – между Сливница и София, на министър-председателя Росен Желязков. Това стана по време на символичното пускане на отсечката в експлоатация.

С това показахме, че за 8 месеца това правителство направи нещо, за което бяха пропилени 4 години, каза минисър Иванов. Той отбеляза, че всички важни инфраструктурни проекти, които българските граждани очакват, са в ход и се очаква в рамките на мандата да бъдат завършени. „Когато се работи в името на държавата, на гражданите, се правят необходимите компромиси. Днес българският гражданин разбира, че от това управление има резултат“, подчерта Иван Иванов.

Днес свързаността между Ориента е Западна Европа е факт и стигаме до всяка точка на Европа по магистрала. Тук ще се прехвърли целият пътникопоток, който се движеше досега през населените места, каза още министърът. И допълни, че е важно приоритетните проекти по оста север-юг също бъдат реализирани. Това е един от ангажиментите на този кабинет и се полагат необходимите усилия в тази посока.

Министър-председателят Росен Желязков посочи, че без фанфари днес се пуска в експлоатация магистрален участък, чието строителство е започнало през 2018 г. и тогава е имало увереност, че ще бъде завършен за кратко време.

„Дълги служебни и кратки редовни правителства създават усещане, че процесите се случват хаотично, а ние имаме нужда от предвидимост и изпълняемост на всички обекти, които изграждат онази инфраструктура, която решава не само по-бързо придвижване, но и на пътната безпосност, контрол и усещане за по-добро качество на живот“, каза премиерът.

Лидерът на партията мандатоносител Бойко Борисов напомни, че трасето е минавало през скали, населени места, гора и е трябвало международна ж.п. линия да бъде изместена, като строителството е трябвало да бъде завършено преди три години и забавянето е оскъпило обекта с 50%.
16,5-километровото трасе между Сливница и Софийския околовръстен път е изпълнено от обединението „Европа–2022“, което включва „ГБС Инфраструктурно строителство“, „Главболгарстрой интернешънал“ и „Обонато Билд“.

Цялата магистрала „Европа“ - от София до границата със Сърбия при Калотина, е с дължина 63 км. Тя е част от основната трансевропейска транспортна мрежа и осигурява връзка от ГКПП „Калотина“ към трансевропейски транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. Трасето е част от направлението Лондон – Будапеща – Белград – Ниш – София – Пловдив – Истанбул – Калкута, което е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток.

Модернизацията на пътния участък подобрява трансграничната връзка между България и Сърбия, спомага за постигане в голяма степен на завършеност на магистралната мрежа по направлението запад – изток на българска територия, разширява габарита на пътя до магистрален, намалява времето за пътуване, осигурява комфортни и безопасни условия за движение.
Строителството е финансирано със средства от републиканския бюджет и от Европейския съюз.

През май 2019 г. бе направена първата копка на първия лот от автомагистрала "Европа" - отсечката между ГКПП "Калотина" и Драгоман", която влезе в експлоатация през 2023 г. Трасето е с дължина 14,5 км, а стойността на проекта е 137 млн. лева без ДДС. Една четвърт от финансирането е осигурено по механизма "Свързана Европа".

Лот 2 от магистралата свързва Драгоман със Сливница и е дълъг приблизително 17 км. Той бе открит за движение през октомври 2020 г. Финансирането за него е е осигурено основно по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014–2020, а стойността на проекта е около 117 млн. лева. 

Първата копка на участъка, който беше открит днес бе направена през май 2023г.,като дължината му е 16,5 км. Трасето свързва Сливница със Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента и се изгражда изцяло по нов маршрут. Проектът е финансиран с европейски средства от Кохезионния фонд и национален бюджет, а стойността му надхвърля 220 млн. лева без ДДС.

 

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Пенсионни реформи в Източна Азия

07:35 | 07-04-25 | 3062