EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Автобусните превозвачи с държавна помощ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Автобусните превозвачи с държавна помощ

mail18:05 | 15.06.2020прегледи 453 коментарикоментари 0


Ако Пакетът Мобилност I бъде приет в настоящия му вид българската страна е заявила готовност да заведе дело в Люксембург пред съда на ЕС. Това коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. По думите му България търси съмишленици сред държавите членки на ЕС за воденето на дело в Европейския съд.

„Искът може да бъде заведен от България и да се присъединят към него другите държави от групата на единомислещите, като може той да бъде и колективен. При всяко положение и предметът, и основанието на иска, ще бъде внесен за одобрение от Министерския съвет“, уточни министър Росен Желязков. Той посочи, че на 8 юли е предвидено Пакетът Мобилност да бъде гласуван в пленарна зала в Европейския парламент. Ако бъде приет, очакванията са през месец август да бъде публикуван в официалния вестник на ЕС.

„По отношение връщането на превозното средство в текстовете е предвиден 18-месечен преходен период, който е до началото на 2023 година. За специалните правила за командироването на водачите – Lex specialis, също е предвиден отлагателен период до 2023 година. В този период Комисията ще извърши необходимия анализ и оценка на въздействието, дали връщането на превозното средство не се явява мярка, която нарушава европейския принцип за декарбонизация“, заяви Росен Желязков.

Министърът коментира и исканията на автобусните превозвачи за конкретни нормативни промени, свързани с автобусните превози. Той обяви, че съвместно с Информационно обслужване се разработват електронни услуги, които ще облекчат бизнеса, ще намалят времето за обслужване и издаване на лицензите. Това ще доведе и до намаляване на корупционния риск. Предстоят още разговори с автобусния бранш, на които ще бъдат уточнявани възможните промени в сектора, каза още министърът.

Търсим общ подход за подпомагане на автобусните фирми, засегнати от икономическите последствия от пандемията COVID-19. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на среща с представители на автобусните превозвачи.

„Необходим е постоянен диалог и взаимна чуваемост между министерството и бранша, за да бъдат начертани ясни и целенасочени мерки, подкрепени от държавата, които да подпомогнат бизнеса в тази трудна ситуация. В лицето на министерството имате партньор за намирането на административни и нормативни решения. Моето желание е да не делим компаниите на малки, средни и големи, а да търсим общ подход, засягащ всички предприятия“, изтъкна министър Росен Желязков.

Министърът посочи, че съществуват възможности за европейско финансиране за подпомагане на автобусния сектор. Той припомни, че част от средствата по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са прехвърлени към Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ на обща стойност 162.5 млн. лв., като се търсят още решения на ниво европейско финансиране.

Министър Росен Желязков припомни, че мярката „60/40“ е променена за автобусните превозвачи на „80/20“. Има предвидени и различни финансови и кредитни инструменти, както и данъчни облекчения, засягащи и този сектор. Той подчерта, че Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ също дава възможности за подкрепа на автобусните предприятия. От 1 до 15 юли автобусните превозвачи ще могат да кандидатстват за нов вид държавна подкрепа. За изплащане на 290 лв. компенсация за запазване на работното място на всеки техен служител. Предвидените средства са 40 млн. лева и ще се осигуряват по процедура „Краткосрочна подкрепа за заетост в отговор на пандемията от COVID-19“ на ОП „Развитие на човешките ресурси“.

По време на разговорите превозвачите представиха своите предложения за прецизиране на досега действащите мерки, както и търсене на нови възможности за подпомагане на сектора. Обсъдени бяха и промени в Закона за автомобилните превози, както и възможностите за инкриминиране на нерегламентираните превози.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg