EUR 1.9558
USD 1.6795
CHF 2.0884
GBP 2.2411
CNY 2.3755
you tube
mobile version

Авиокомпании: Какво се променя?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Авиокомпании: Какво се променя?

mail12:03 | 19.12.2025прегледи 60 коментарикоментари 0


От 22 септември 2026 г. „Уиз Еър“ започва да изпълнява редовни директни полети от Варна до Рим (летище Фиумичино), като полетите по маршрута ще се осъществяват три пъти седмично – във вторник, четвъртък и събота, съобщиха от пресцентъра на компанията.

Новият маршрут Варна - Рим (Фиумичино) е част от стратегията на „Уиз Еър“ за разширяване на мрежата си от български летища и за предлагане на повече възможности за достъпни и удобни пътувания за туристически и за бизнес цели. С добавянето на линията авиокомпанията продължава да развива присъствието си във Варна и да подкрепя регионалната свързаност. „Уиз Еър“ обяви, че от тази седмица започва да изпълнява редовни директни полети от София до Варшава (летище Модлин).


Германската авиокомпания „Луфтханза“ (Lufthansa) планира да се възползва от силното търсене на ключови пазари в САЩ, като увеличи броя на трансатлантическите си полети и заложи на нови премиум продукти, заяви пред Ройтерс главният изпълнителен директор на компанията Карстен Шпор.

„Успяхме да пренасочим продажбите си така, че почти 60 процента от тях вече идват от САЩ и около 40 процента от Европа, докато в продължение на години съотношението беше обратното“, каза Шпор в интервю, проведено в централата на „Луфтханза“ във Франкфурт.

По думите му разширяването на дейността в САЩ е съсредоточено основно в по-малки градове, а не в традиционните авиационни хъбове като Ню Йорк. От следващата година „Луфтханза“ ще увеличи полетите по линията Франкфурт – Роли-Дърам, щата Северна Каролина, от три пъти седмично на всекидневни. Полетите по маршрута Франкфурт – Сейнт Луис, щата Мисури, ще бъдат увеличени до пет пъти седмично от сегашните три.

 „Това показва силата на американския пазар и интереса към полети с европейски авиокомпании до Европа“, каза Шпор.

Наскоро „Луфтханза“ представи новата си премиум седалка „Алегрис“ (Allegris), която, според ръководството на компанията, може да донесе двуцифрен ръст на доходността от премиум сегмента.

Шпор изрази надежда, че въвеждането на новите самолети ще подкрепи растежа на авиокомпанията, който през последните години беше възпрепятстван от забавяния в доставките от самолетостроителите „Боинг“ (Boeing) и „Еърбъс“ (Airbus).

Забавянията са довели до финансови загуби за германската авиокомпания, като в резултат на това цената на акциите ѝ е изостанала спрямо конкурентите „Ер Франс – Ка Ел Ем“ (Air France-KLM) и „Ай Ей Джи“ (IAG), собственик на „Бритиш еъруейз“ (British Airways).

Шпор заяви още, че очаква търсенето в авиационния сектор да остане стабилно, а цените на самолетните билети да се запазят без промяна или да продължат да нарастват, предвид ограниченията в предлагането.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg