EUR 1.9558
USD 1.7805
CHF 2.0314
GBP 2.2604
CNY 2.4980
you tube
mobile version

Google, Meta и TikTok спечелиха дело в ЕС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Google, Meta и TikTok спечелиха дело в ЕС

mail12:06 | 15.11.2023прегледи 844 коментарикоментари 0


Съдът на Европейския съюз се произнесе в полза на Google, Meta Platforms и TikTok, след като компаниите бяха изправени пред по-строги правила от австрийските регулатори, които се стремят да наложат строги регулации, насочени към "незаконното съдържание" на дигиталните платформи, съобщава Блумбърг. 

Европейският съд постанови, че страни членки на Европейския съюз не могат да прилагат "мерки от общ и абстрактен характер, които се прилагат без разлика към всеки доставчик на категория услуги на информационното общество", освен ако не са базирани в държава членка по произход на услугата, какъвто е случаят с Ирландия, където се намира централата на тези платформи.

В изявлението Съдът на ЕС обясни, че подобен "национален подход" противоречи на правото на Европейския съюз, подчертавайки важността на спазването на принципите на свободното движение на информация в целия блок и принципа на контрол от държава членка по произход. 

Повод за решението на Европейския съд е информация от началото на септември, според която Австрия планира да приеме нов закон, насочен към борбата с незаконното съдържание в големите социални медийни платформи.

Законът трябва принуди социалните мрежи с повече от 100 000 потребители и приходи над 500 000 евро да изтриват публикации, които нарушават разпоредбите на страната, или ще бъдат изправени пред глоби, които могат да достигнат до 10 милиона евро, което може да означава, че технологични гиганти като Facebook и Google могат да бъде подложено на по-интензивен контрол след приемането на закона.

Министърът на правосъдието на Австрия Алма Задич заяви тогава, че социалните медийни платформи ще бъдат принудени да създадат системи за докладване на нежелано съдържание, както и да назначат лице, с което потребителите да могат да се свържат. Социалните медии също така ще бъдат задължени да изготвят годишни отчети за постъпилите жалби. "Очевидно престъпното съдържание" ще трябва да бъде изтрито в рамките на 24 часа, а другото незаконно съдържание в рамките на седем дни, посочи още тя. 

 


Тагове: Google, Meta, TikTok
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg