АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ernst&Young: Корупцията в европейските компании
Над една трета от служителите на големите европейски компании са готови да предложат пари или щедри подаръци и почерпки, за да печелят нови клиенти или да задържат старите на фона на икономическия спад, принуждаващ предприятията да правят икономии, за да оцелеят. Това показва публикувано днес изследване на Ernst & Young, цитирано от Reuters. В изследването си за 2011 г. консултантите от Ernst & Young отбелязват, че гръцките и руските служители са най-склонни да предлагат пари като подкуп, като гърците също така оглавяват класацията за най-склонни да правят лични подаръци. Във Франция и Норвегия досиетата са най-чисти, макар че две трети от анкетираните 2365 души в 25 европейски страни са съгласни, че подкупничеството и корупцията са широко разпространени на тяхна територия, а близо половината не са чували за анти-корупционна политика на компаниите. Според резултатите от изследването, в което са включени служители от най-ниските производствени етажи до високопоставени ръководители, над 40% признават, че ситуацията с корупцията се е влошила през последните две години на икономическа криза. Около една четвърт от анкетираните не вярват, че поведението на ръководството им е етично, а близо 60% очакват икономии от шефовете си, за да бъдат постигнати целите. Само 26% от персонала във Великобритания и по-малко от 20% във Франция и Германия са преминали антикорупционно обучение, сочи изследването.
Tweet |
|