EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

easyJet тества „зелена” система за рулиране

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

easyJet тества „зелена” система за рулиране

mail14:20 | 09.02.2012прегледи 991 коментарикоментари 0


easyJet обяви днес, че ще бъде първата авиокомпания, която подкрепя разработването и тестването на иновативна нова електрическа система за рулиране на самолетите, в сътрудничество с глобалните производители на авиокосмическо оборудване Honeywell и Safran.
Заради високите честоти и късата секторна дължина на своите полетни операции, около 4 % от общата годишна консумация на гориво от самолетите на easyJet се използва за рулиране преди излитане и след кацане. Самолетите на авиокомпанията рулират средно по 20 минути на полет, което е еквивалентно на 3.5 милиона мили на година. Първите оперативни тестове се очаква да започнат през 2013 година. Honeywell и Safran имат за цел да предложат системата в новопроизведени самолети или чрез последващо монтиране на вече действащи самолети, не по-рано от 2016-та година.
Развитието на системата и тестовете ще помогнат да се оцени дали очакваните спестявания от гориво могат да бъдат реализирани и дали ще има други ползи. Освен това easyJet ще работи за изграждане и налагане на авиационен стандарт при оперативните процедури за самолетите, оборудвани със системата.
Системата EGTS (англ. „Еlectric green taxiing system”) позволява рулиране преди излитане и след кацане без използване двигателите на самолета. Това става чрез използване на електрическото захранване от генератора на спомагателната силова установка (APU – Auxiliary Power Unit), за да се задвижи електромеханически механизъм, монтиран във всяко колело на самолета. Системата дава възможност за контрол от страна на пилота на скоростта, посоката на рулиране и спирачните възможности. Технологията също позволява да се намали значително използването на буксир за маневриране на самолета към и от стоянка.
Иън Дейвис, ръководител на техническия отдел в easyJet, заявява: „easyJet винаги търси нови и иновативни начини да намали влиянието на своя екологичен отпечатък, както и оперативните си разходи, така че тази технология представлява много голям интерес за нас. Сътрудничеството с Honeywell и Safran позволява да интегрираме и приложим нашия огромен оперативен опит, за да гарантираме, че решението отговаря на нашите нужди”. Ив Леклер, изпълнителен вицепрезидент на Safran коментира: „Изключително сме щастливи да си партнираме с easyJet. Това е явен знак на одобрение от една голяма авиокомпания, която дава значителна стойност и качество на нашата система”.Джон Болтън, президент на звеното за въздушен транспорт и регионален бизнес на Honeywell добавя: „Нашите технологии с добавена стойност и напълно интегрирания потребителски подход спечелиха доверието на един голям лидер в авиационната индустрия и ние високо оценяваме приноса на easyJet в разбработването на EGTS”.

 

 

 


Тагове: easyJet, рулиране
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg