EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Daimler строи завод в Унгария

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Daimler строи завод в Унгария

mail12:30 | 21.03.2012прегледи 460 коментарикоментари 0


Германският автомобилостроител Daimler строи завод за 800 млн. евро в Кечкемет, на около 100 километра югоизточно от Будапеща, информира Reuters. Проектът е най-голямата нова инвестиция досега през последните години в Унгария и подчертава двойственото отношение на дясноцентристкото правителство към инвеститорите. Премиерът Виктор Орбан посочи, че подкрепя големите производствени инвестиции, но агресивната му реторика към чуждестранния капитал и множеството допълнителни данъци, които засягат западните компании, присъстващи вече в Унгария, разтревожиха дори бизнесгрупите, които бяха пощадени. Това може да подкопае шансовете на бъдещи проекти като завода в Кечкемет, където вълнението е осезаемо. "Германците наеха около 330 къщи досега," посочи брокерът на недвижими имоти Ласло Ецкерт. "Те взеха всички енергийно ефективни къщи, които можаха да открият и често плащат над 1000 евро месечно, доста над това, което е обичайно тук." "Присъствието им е много видимо навсякъде - в училищата, в медицинските центрове, в банките, в ресторантите," посочи той. "Мисля, че това е много положително за града." След изграждането, наемането и периода на обучение, чиято ефективност впечатли унгарците, заводът ще започне масово производство в края на месеца. Щом достигне пълния си планиран капацитет от 120 000 автомобила годишно, заводът и местните доставчици ще могат да генерират до 5% от цялото промишлено производство и може да имат важно значение за това дали икономиката на страната ще отчете растеж или ще се свие тази година, посочи анализаторът от Takarekbank Гергеи Шупан. Преките чуждестранни инвестиции в Унгария през първите 9 месеца на миналата година са били 1 млрд. евро спрямо средно 4 млрд. годишно през десетилетието преди кризата. Унгария не е единствената страна от района, в която се наблюдава тази тенденция. Преките чуждестранни инвестиции в Румъния и Чехия са намалели с около 80%, а в България са спаднали до една шеста от равнището през 2008 г. Дори стабилната и голяма икономика- Полша, отчете намаляване на половина на преките чуждестранни инвестиции. Това прави огромните инвестиции на автомобилния сектор в региона още по-ценни, като повечето страни разчитат на автомобилостроителите за един много голям дял от инвестиции и икономиката. В Словакия, която произвежда най-много автомобили на глава от населението в света, автомобилопроизводството бе ключовият фактор, който помогна на икономиката да расте годишно с 10% през по-голяма част от десетилетието преди икономическата криза. Daimler ще наеме общо 2500 души, предимно местни, в завода си в Унгария, който ще произвежда компактен Mercedes-Benz B- класа и един нов модел на А-класа.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg