EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

BMW и Audi с по-високи продажби през февруари

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

BMW и Audi с по-високи продажби през февруари

mail16:39 | 09.03.2010прегледи 1092 коментарикоментари 0


Германската автомобилостроителна компания BMW, най-големият производител на луксозни автомобили в света, обяви, че глобалните й продажби през февруари са се увеличили с 14 на сто спрямо същия месец на 2009 г. до 91 758 автомобила, предаде
Associated press.
Компанията, чиято централа е в Мюнхен, посочи, че е продала 78 248 автомобила от марката BMW, което е повишение с 13 на сто. Продажбите на марката Mini са нараснали с 16 на сто до 13 443 автомобила, а продажбите на марката Rolls
Royce са се запазили без промяна спрямо продадените през февруари 2009 година 67 автомобила.
Подразделението на компанията за производство на мотоциклети е отчело нарастване на доставките с 25 на сто до 5485 мотоциклета.
BMW посочи, че отчита "категоричен обрат" на почти всички пазари, а продажбите на групата за първите два месеца на 2010 г. надвишават с над 15 на сто продажбите през същия период на миналата година. 
2009 г. се оказва по- лоша и за друг немски производител на автомобили  Audi AG. От компанията съобщиха за приблизително 40 % понижаване на печалбата през изминалата година, както и че очакват активизиране на пазара и по- конкретно в Китай през тази година.
През януари и февруари тази година продажбите на автомобили Audi за Китай са скочили с 86 процента на годишна основа до 31 906 броя, а доставките за Германия са се увеличили с едва 1,7 процента до 27 304 коли.
Чистата печалба на групата за 2009 година се е свила с 39 процента до 1,35 милиарда евро (1,8 милиарда долара) спрямо 2,18 милиарда евро за 2008 година, след като рецесията предизвика спад в търсенето на луксозни автомобили.
Приходите на Ауди са се понижили с 13 процента до близо 30 милиарда евро в сравнение с 34,2 милиарда евро за 2008 година.
Общият обем на производството на компанията е намалял с 9,4 процента до 932 260 автомобила през 2009 година спрямо малко над 1 милиона за 2008 година, посочва АП.
Миналата година производителят на луксозни автомобили е продал 950 000 коли, като в Китай е отчетен растеж с 33 процента на годишна основа до 157 188, допълва ДПА.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg