EUR 1.9558
USD 1.6145
CHF 1.8178
GBP 2.2126
CNY 2.4943
you tube
mobile version

Black friday: Какво се пазарува най-много?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Black friday: Какво се пазарува най-много?

mail11:15 | 18.11.2020прегледи 167 коментарикоментари 0


Ежегодното проучване на Kantar* преди Black Friday показва, че ускорената еволюция на онлайн търговията през последните месеци повишава и популярността на кампанията у нас. Рекордните към момента 96% от българите знаят какво представлява Black Friday, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните оферти с намаления и да направят покупка.

Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday, за който се сещат – това е мнението на 73,7% от потенциалните клиенти* (три пъти повече от предпочитащите физически магазини). В сравнение с миналата година и най-вероятно поради пандемията, делът на пазаруващите онлайн се увеличава с над 10 пункта.

Проучването* отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили 37.9% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от Обувки (21,6%) и Малки домашни електроуреди (11,6%). Други категории на фокус за тазгодишния Black Friday са Смартфони и джаджи, Големи домакински електроуреди, Играчки, продукти за бебета, Дом и декор, Ремонт и хоби.

Тенденциите в търсенето се определят както от промените в социалните навици – хората прекарват повече време у дома и се грижат за комфорта, здравето и за възможността да изпълняват лесно работните си задължения дистанционно, – така и от специфичните потребности на различните възрастови групи. 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията Играчки (10.8%);  35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес в сравнение с миналата година към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

Пазаруващите онлайн са 78%, което бележи леко повишение спрямо предходната година, като сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 91,9% и 85,2% от тях правят покупки онлайн).

--------------------------------

* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg