EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

BGate 2010 – изложението за мода започва в София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

BGate 2010 – изложението за мода започва в София

mail10:37 | 16.09.2010прегледи 1548 коментарикоментари 0


От днес до 18 септември в Интер Експо Център - София започва BGate 2010 -
международното бизнес изложение, което събира у нас модни професионалисти, производители на облекло и текстил, дизайнери, дилъри и дистрибутори, браншови организации, професионални училища, модни журналисти от България и Европа.
Те са тук по покана на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ).
Водещи български производители на облекло ще участват и в специално ревю на 16 септември, на което ще покажат новите си колекции облекла и аксесоари за сезон пролет-лято 2011.

Текстилният бизнес-поръчките са повече от производствения капацитет

Поръчките на европейски фирми за производство на облекло през юли и август 2010 г. са били повече, отколкото е капацитетът на фирмите от бранша у нас. Тенденцията е за връщане на част от бизнеса от Далечния Изток към страните от балканския регион. Това съобщи Валерия Жекова, председател на УС на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ). Тя заедно със зам.-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Евгени Ангелов, Франческо Марки, генерален директор на EURATEX и г-н Ивайло Иванов, зам.-управител на Агенция Булгарреклама, откриха деветото издание на BGate в Интер Експо Център.

Участници на BGate 2010 са множество утвърдени марки като „Аманн", „Вени Стил", „Диоген", „Ейвъри Денисон", „Интертекс", „И.Н.А. Трейдинг", „Карина", „Крис фешън", „Миролио", „Магик", „Ролман", „Топ Ман" и др. Освен Националният съюз на трудово-производителните кооперации, с колективен щанд участват фирми-членове на Сдружение „Браншова организация за текстил и облекло на Югозападна България", сред които „Витал", „Сивен", „Бода стил", „Пирос", „Нитекс" и „Валена". Тук са и партньори и търговци от Германия, Белгия, Израел, Австрия, Италия, Франция, Финландия, Холандия и балканските страни.

Според официални данни на НСИ, в текстилния бранш в България са заети 5400 фирми, като 4700 произвеждат облекло. 90% от тях изнасят продукцията си. Пряко наети в сектора са 113 260 души - 5% от общия брой на заетите у нас, или 19,3% от промишлеността.

Елитни марки, които се произвеждат в България, са Boss, Prada, Mexx, Joop, MaxMara, Guess, Sonia Rykiel, Vivienne Westwood.

Фирмите от бранша в България и региона имат отлично бъдеще, заяви генералният директор на EURATEX Франческо Марки. Според специалисти от бранша, производителите в Далечния Изток губят позиции заради скъпия долар, невъзможността да се справят с незаконното копиране на популярни марки и лошия си имидж по отношение на социалната отговорност към служителите. Освен това те не са в състояние да реагират при изпълнение на бързи, или по-малки поръчки.
Има индикации за съживяване на шивашката промишленост у нас, през следващата година ще са нужни нови 25 - 30 хиляди работника, заяви зам.-председателят на БАПИОТ Бертрам Ролман. Поръчките от европейски фирми са се увеличили с над 20% в сравнение с периода преди кризата. БАПИОТ ще работи за подобряване на имиджа на бранша, излизането на всички фирми на светло и подобряване на обучението на необходимите кадри. Имаме предложения за стратегическо партньорство от европейски и американски фирми. В сътрудничество с тях ще сме в състояние по-лесно да покрием високите изисквания по отношение на ефективност, екологичност и качество на производството, това ще позволи и увеличаване на дела на собственото производство, каза г-н Ролман.

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg