EUR 1.9558
USD 1.6478
CHF 1.8189
GBP 2.1393
CNY 2.4378
you tube
mobile version

AirLief е “Стартъп на годината”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

AirLief е “Стартъп на годината”

mail09:06 | 11.05.2020прегледи 450 коментарикоментари 0


Иновативната компания AirLief, разработила проект за ефективна маска срещу мръсния въздух и вируси, спечели българския финал на конкурса на EIT InnoEnergy - PowerUp!, oрганизиран от Клийнтех България и InnoEnergy. Отборът на AirLief беше избран за “Стартъп на годината” в България и ще представлява страната ни на международния финал.

PowerUp! стартира през януари в търсене на най-иновативните стартъпи, скейлъп компании и малки и средни предприятия в Централа и Източна Европа.  362 стартъпа от 24 държави се квалифицираха за състезанието от рекорден брой 425 подадени заявки за участие.

В тазгодишното издание на PowerUp! се включиха 40 български стартъпа с различни проекти в сферата на чистата енергия, мобилността, чистия въздух, чистите и интелигентни технологии, кибер сигурност и умните градове. Само шест от тях достигнаха до националния финал и представиха своите проекти по време на онлайн събитието, което се проведе на 28 април 2020.

Компанията AirLief  е основана през 2017 година от Петър Живков, а основната й дейност включва произвеждане на стилни защитни маски срещу замърсяването на въздуха и разработване на решения за персонализирана защита. Компанията още преди кризата, причинен от корона вируса, разработи иновативна защитна маска и мобилно приложение и обявиха още от началото на тази година война на мръсния въздух. 

Петър Живков и Емилия Николова споделиха, че много благодарят за високата оценка на техния продукт и признанието, което са получили, както и че нямат търпение да се представят на големия финал, защото Централна и Източна Европа е точно таргетът на техния продукт. Петър Живков благодари на целия екип и хората, които са ги подкрепили още преди три години със старта на проекта им. AirLief получиха и специален коментар от журито, че с внедряването на техния проект, компанията им оказва значително влияние предвид ситуацията, в която се намира целия свят.

Наградата на публиката отиде при статръп компанията Vinghen, която е разработила проект за хибридно двуколесно електрическо превозно средство. Те получиха награда в размер на кредит от $5,000 от Amazon Web Services Activate Program. 

Националният победител в конкурса ще се състезава за големите отличия в международния Грандиозен Финал, които включват финансови възнаграждения до €65.000, престижната титла Стартъп на годината за Централна и Източна Европа и ценни награди, предоставени от ключови партньори като Amazon Web Services, Revolut и SpeedUp Group. Инициативата предоставя и възможност за придобиване на инвестиции в милиони евро и присъединяване към мрежата на EIT InnoEnergy, която предлага финансови придобивки, ноу-хау и разширен кръг от доверени партньори, които подпомагат бизнесите да процъфтят да се превърнат в успешни на глобалнo ниво.

Марияна Хамънова, изпълнителен директор на Клийнтех България, официален координатор на EIT InnoEnergy ХЪБ за страната сподели впечатлението й от финала и от състезанието като цяло, участниците и избора на победител и финалист:

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg