EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

9% от българите купуват еко храна

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

9% от българите купуват еко храна

mail09:30 | 15.11.2010прегледи 479 коментарикоментари 0


Модерната тенденция за все по-голямо внимание към здравето и здравословния начин на живот се отчита като съществуваща нагласа и сред българското население. Дали обаче на практика тези нагласи водят до конкретни действия?
Здравето е сред основните теми, които представляват предмет на специален интерес за участниците в проведеното от Маркет ЛИНКС он-лайн проучване сред 1607 интернет потребители* (извадката е представителна за интернет потребителите в България ). Близо 44% от тях са посочили, че се интересуват и отделят време да четат материали на здравна тематика.
За сравнение, техният дял изпреварва делът на онези, които са посочили, че се интересуват предимно от политика (38%) и икономика/бизнес (39%).
От всички жени, участвали в изследването (836), 53% са посочили здравните теми като обект на специален интерес, докато при мъжете техният дял е по-нисък - 39% от общо 771 мъже.
По възрастов признак, интересът към здравната тематика е най-висок сред хората между 45 и 54 г. - 51% от панелистите в тази възрастова категория декларират интерес към темата. В същата възрастова група 81% в по-малка или в по-голяма степен твърдят че се опитват да живеят здравословно, докато средния дял за всички възрастови групи е 71%.
Макар българите да декларират нагласите си да живеят здравословно, спортната активност е сравнително ниска – близо една трета от анкетираните (31%) не практикуват някакъв спорт, докато активно занимаващи се, са само 17%.
Повече от две трети от панелистите заявяват, че твърдо биха или по-скоро биха платили малко повече за екологично чист продукт, но в действителност се оказва, че едва 9% от всички анкетирани твърдо заявяват, че купуват, макар и по-скъпите, органични храни. Обяснимо, техният дял е най-висок сред хората с висок социален статус – това са лица с месечен доход на глава от домакинството около и над 1500 лева.
Вегетарианството, възприеманото като част от културата на здравословния начин на живот, не е много разпространено. Едва 4% се хранят основно с вегетарианска храна, а други 12% по-скоро се опитват да се придържат към такъв хранителен режим.
Финансовите ограничения на домакинствата, възприеманите като бариера пред достъпа до органични храни, както и ниското ниво на спортна активност, подкрепят извода, че въпреки добрите си намерения, стилът на живот на голяма част от българите изглежда далеч от общоприетото определение за здравословен.

* Онлайн панелът на Маркет ЛИНКС се състои от близо 3 000 персонално рекрутирани панелисти. Това означава, че няма фалшиви респонденти или изследвания, разпространени сред неизвестна аудитория. Всеки имейл в нашата база данни има своя идентифициран собственик и ние познаваме неговия потребителски, социален и демографски профил.
Нашият панел има Национална представителност спрямо съвкупността на интернет потребителите в България на 15 и повече години. Интернет потребители са лица, използващи Интернет поне веднъж седмично.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg