EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

72,7% ще купят нещо на Black Friday

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

72,7% ще купят нещо на Black Friday

mail12:03 | 16.11.2022прегледи 1041 коментарикоментари 0


Разпознаваемостта на кампанията Black Friday на българския пазар поддържа високо ниво, достигайки почти цялото градско население в България (96,1%). Седем от десет българи от градското население възнамеряват да закупят поне един артикул по време на шопинг събитието, показва традиционното ежегодно проучване на Kantar Румъния* по темата, проведено в края на октомври тази година.

Според проучването 72,7% от българите, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 години, възнамеряват да закупят поне един продукт на Black Friday – нарастваща тенденция спрямо 2021 г. (70,3%) и 2020 г. (68,5%). За хората, които са запознати с търговското събитие, желанието да се сдобият с нещо ново в рамките му е още по-силно сред българите на възраст 35-44 години (81,6%), както и при населението, живеещо в София (85,2%) и в големите градове (82,4%). Географски, североизточният регион на страната показва най-голямо желание за участие в кампанията (85,6%). 

Също така, нивото на доверие в събитието (72,8%) продължава нарастващата еволюция от последните 3 години. Хората на възраст 25-34 години в големите градове и тези в Северозападния регион споделят по-голямо доверие в сравнение с общото градско население. 

По отношение на средствата, които възнамеряват да изразходват, проучването показва увеличение при групите с висок планиран бюджет – 33,2% от анкетираните планират да похарчат до 200 лв., при 41,5% през 2021 г.; 36,3% възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500 лв., при 33% през предходната година; и 26,7% заявяват, че са отделили бюджет от над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday (20,7% през 2021 г.). 

Приблизителният бюджет, планиран за Black Friday 2022 г., се е увеличил значително в сравнение с миналата година. Сега той е средно 499,25 лв., което е с 26% повече от регистрирания през 2021 г. (395,99 лв.).

Проучването показва и предпочитане на онлайн магазините по време на Black Friday: 78,7% от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват от електронни магазини, което е още един значителен ръст спрямо 2021 г. (73,9%).

Какво възнамеряват да купят българите на Black Friday 2022 г. (според проценти споменавания):

  • Дрехи и обувки

  • Козметични продукти

  • Малки домакински уреди (прахосмукачки, миксери, кухненски роботи и др.)

  • Играчки

  • Спорт (спортно оборудване, велосипеди, фитнес екипировка и др.)

  • Мобилни телефони

  • Хранителни продукти / Храни и напитки

  • Дом и декор (мебели, декорации, осветителни тела и др.)

  • Парфюми

  • Телевизори

  • Гуми, авточасти и автоаксесоари

  • Хоби / Направи си сам (инструменти и електрически инструменти – бормашини, лентови триони)

  • Обичайни детски продукти (памперси, храни, хигиенни продукти и продукти за грижа, дрехи, обувки и т.н.)

  • Продукти за лична грижа (сешоари, самобръсначки, преси за коса, епилатори)

  • Книги

  • Уреди за отопление (климатици, бойлери и др.)

  • Лаптопи

  • Компоненти за компютър (харддискове, процесори, видеокарти, дънни платки)

  • Храна и аксесоари за домашни любимци

*Проучването е поръчано от eMAG и проведено по телефона между 20 и 31 октомври 2022 г. сред национално представителна градска извадка от 1008 респонденти на възраст между 18 и 55 години. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg