EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

+6,8% ръст на българския рекламен пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

+6,8% ръст на българския рекламен пазар

mail17:54 | 28.10.2015прегледи 6071 коментарикоментари 0


Българският рекламен пазар е нараснал с 6.8% (до 259.6 млн. лв. брутен обем) през третото тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2014 г. Това показват данните на Be Media Consultant за юли - септември. В мониторинга са разгледани каналите телевизия и печат. Калкулациите на анализаторите използват брутните обеми на рекламните инвестиции и не отразяват отстъпките, които агенции и рекламодатели получават от страна на медиите.

Ръст при телевизията и спад при печата

Инвестициите в телевизионна реклама са се увеличили с 9.7% през периода (до 239.6 млн. лв.), докато тези в печата са се свили с 21.8% (до 19.9 млн. лв.).

"Спадът в инвестициите на някои от традиционните големи рекламодатели се компенсира в голяма степен от появата на нови играчи, както и от увеличението на инвестициите, които правят по-малките и средните бизнес компании", коментира Александър Джаджаров, мениджър "Търговски операции" в Amplifi, Dentsu Aegis Network. "Факт е, че заради откритата ценова война през последните години между двете основни телевизионни групи рекламата в телевизията става все по-достъпна за малкия и средния бизнес, без това да навреди реално на ефективността й", уточнява той.

Въпреки това, според Катерина Буюклиева, управляващ директор на Media Club, "2015 г. е година без големи спортни събития през лятото и това също е показателно за рекламната активност на марките".

Това е и причината специалистите да не прогнозират съществени промени в пазара през следващото тримесечие. "Не очакваме изненади до края на годината, нито пък ръст на пазара, по-скоро очакваме да остане стабилен с нива близки до тези от миналата година", казва от своя страна Владимир Стоилов, директор "Връзки с клиенти" в Mindshare. Картината допълва и медиа директорът Argent Симона Тенчева, според която се забелязва повишение на брутните инвестиции при повечето големи рекламодатели, но за немалко от компаниите, рекламиращи активно, сезонността е най-силно изразена именно в летния период./Регал, Капитал Daily

 


Тагове: реклама, пазар
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg