EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

425 млн. евро приходи от туризъм декември-февруари

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

425 млн. евро приходи от туризъм декември-февруари

mail18:01 | 24.04.2019прегледи 676 коментарикоментари 0


Приходите от международен туризъм възлизат на 425 млн. евро за периода декември 2018 г.–февруари 2019 г. и ръстът им е 4,3% в сравнение със същия период година по-рано, посочи министър Николина Ангелкова. Само за февруари 2019 г. има ръст от 8,3 на сто в приходите от международен туризъм, като сумата достига 127 млн. евро. Това означава, че дори да идват по-малко туристи, те се задържат повече у нас и харчат повече. Надявам се това да бъде тенденцията през годината, независимо от конкретното число на броя чуждестранни туристи. Заедно с бизнеса и местната власт трябва да гарантираме качествен продукт, който ще е наше конкурентно предимство в региона, добави министърът.

През 2018 година за първи път България прие над 9 млн. чужди туристи и посрещна над 9,2 млн. такива гости. Реализирани бяха 27 млн. нощувки в местата за настаняване с 10 и повече легла. С завеждането на ЕСТИ ще се отчитат нощувките и с по-малък брой легла и числото ще е много по-голямо, заключи министър Ангелкова.

Към момента ранните туристически записвания показват спад в рамките общо на 2%, като по-сериозното намаление е от Русия и Германия – два от основните ни целеви пазари. Основната причина за него са цените, които успяват да осигурят държави в региона, които са наши конкуренти, но и партньори, посочи министър Ангелкова.

За тази година за популяризиране на страната е предвидено както участие в международни и вътрешни туристически изложения, така и изпълнение на интегрираните комуникационни кампании на 16 целеви пазара, участие в кампании съвместно с CNN, BBC, National Geographic, Travel TV и вътрешни инициативи като „Неочаквана ваканция“ и „Естествено в България“. 2019 бе обявена от Министерство на туризма за година на вътрешния туризъм и чрез дигиталния маркетинг и апликацията iLoveBulgariа се въвеждат нови проекти, свързани с виртуални турове и други форми за иновативно представяне на туристическите ни забележителности.

Подготвят се от МТ различни стъпки за подпомагане на организирания туризъм, каквито имат например Гърция, Хърватия, Испания. В тази връзка се подготвя анализ, който да ни покаже какви мерки бихме могли да предприемем. Анализът се извършва от Ernst and Young.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg