АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
3 посещения на седмица в мол
18:30 | 12.04.2010
 1313 
коментари 0 
         
Ралица Русинова
Най-високите постижения в мол индустрията не се намират в САЩ, Франция или Япония. Те са там, където инвеститорите се опитват да изградят нещо ново и атрактивно, твърди световният експерт по пазарни консултации Пако Ъндърхил. 
По думите му най-добрите молове се намират там, където парите и пазарите са „млади”, като например в Австралия, Бразилия, Израел или Шанхай.
В същото време страните от Източна Европа стават все  по-атрактивни за ритейл-компаниите, казват експерти по управление на търговски центрове. Според последни проучвания 45 % от ритейлърите в световен мащаб искат да стъпят на пазара в поне една от страните от Източна Европа през 2010 г.
Ако всички проекти бъдат завършени до края на т.г., търговските площи в България ще нарастнат до 446 000 кв.м. Към момента са изградени и функционират 230 000 кв.м. Ритейл пазарът в страната ни все още е в процес на развитие, твърдят представители в бранша. „Мол културата е относително нова за страната ни”, заяви Петър Дудоленски, изпълнителен директор на RESB, компания инвеститор на Mall 
of Sofia, Mall Plovdiv и Mall Rousse.
Добрият мол днес трябва да представлява едно добро съчетание между пазаруване, забавление и почивка, казва считаният за гуро на ритейла Пако Ъндърхил. 
Според експерта по пазарно поведение приоритетни за днешния потребител са: сигурността на продукта или услугата и възможността за управление на времето за пазаруване.
Не е изненада, че според различни изследвания над 60 % от всички посетители на молове са жени. А жената на 2010 г. е едновременно майка, съпруга и сама си „печели хляба”. Ето защо, тя заслужава място за пазаруване, което да е чисто и сигурно, твърди още Ъндърхил. Освен това един от основните мотиви за посещение на търговския център е и възможността за среща с други хора.
Установили сме, че човек прави средно по 3 посещения седмично в мола, съобщи пазарният експерт Ъндърхил. Първият път целта е пазаруване на хранителни продукти, второто посещение е за шопинг на облекло и аксесоари, а третото е мотивирано от желанието за забавление. 
Имаме нужда от по-добро качество на мениджмънт на моловете, за да станат те по-напредничави и печеливши.
Предизвикателствата, пред които днес са изправени ритейл компаниите, са  осигуряване на преживявания с високо качество за клиентите, което да стане част от тяхното ДНК, от техния всекидневен живот, коментира още Пако Ъндърхил.
| Tweet | 
         | 
        



               
               
               
  
            
       
           



