EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

250 лв. средно за подаръци

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

250 лв. средно за подаръци

mail13:00 | 29.11.2012прегледи 449 коментарикоментари 0


Българите смятат да намалят поне с един броя на подаръците, които ще закупят по Коледа и Нова година. Ако в края на 2011 г. те са били готови да зарадват средно по 6.2 човека от най-близкия си кръг, сега планират да направят това за 5.6 роднини, приятели и познати. Данните са от електронно проучване на един от най-популярните сайтове у нас за сравнение на цени и онлайн търговия – Pazaruvaj.com, което показва какви са най-търсените стоки по празниците, откъде потребителите получават информация за магазини, асортименти и цени, как ще пазаруват и колко пари смятат да похарчат.
Изследването сочи, че българските домакинства планират за подаръци средно по 250 лева, което е с 4% спад на разходите в сравнение с миналата година. Най-много потребители – 33% от отговорилите на електронната анкета, са готови да отделят от 100 до 200 лева. Това означава, че покупките на човек ще са от 18 до 36 лева, като сред най-предпочитаните стоки са посочени дрехи, електроника, козметика и детски видео игри. От запитаните само 5% имат нагласа да похарчат от 500 до 1000 лева за подарък, а над тази сума – други 2%.

Независимо от размера на разходите, които ще бъдат направени, мнозинството българи – 89% от потребителите на сайта декларират, че няма да вземат потребителски кредит или заем за коледното пазаруване. На обратното мнение са само 3% от анкетираните, като техният брой намалява наполовина в сравнение с 2011 г.
Тенденцията за тази година показва растяща роля на Интернет като основен източник на информация за асортименти и цени, както и на готовността за пазаруване онлайн.
Сега 10% по-малко българи са готови да обикалят по магазините, а процентът на планиращите покупка по електронен път спрямо 2011 г. се е увеличил с рекордните 32%. Промяната в нагласите се дължи основно на: избягването на опашки по празниците, богатия избор на стоки в Интернет, както и по-ниските цени при онлайн покупка спрямо традиционните магазини. Потребителите в мрежата тази година търсят повече домашна техника и мобилни телефони, отколкото часовници и бижутерия. Отделно мъжете се насочват главно към електрониката, докато жените предпочитат дрехите и детските видео игри.

Като цяло анкетираните в сайта декларират, че при избора на подарък за Коледа и Нова година се ръководят от конкретните нужди на техните роднини, приятели и познати. Въпреки, че за 67% от потребителите качеството продължава да има определящо значение, 10% повече българи са заявили, че за тях най-важна сега е цената на съответния подарък.
Ето какви са подаръците тази година:


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg