EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

2024: Цялата АМ "Хемус" ще е готова

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2024: Цялата АМ "Хемус" ще е готова

mail10:18 | 03.05.2018прегледи 1738 коментарикоментари 0


Напълно е реалистично в края на 2024 г. да имаме изцяло завършена АМ „Хемус“. Това може да стане с много добра организация. Това заяви в НС министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков. До края на годината ще се строят 77 км, нови 85 км ще се търгуват. Остават само около 90 км, които през 2019 г. от Велико Търново до пътен възел „Буховци“, област Търговище, отново ще търгуваме и 2019 г. ще започнем тяхното изграждане, допълни Нанков. Той е категоричен, че новата АМ “Хемус“ ще отговаря на всички изисквания.
От автомагистрала "Струма“ през тази година предсрочно ще завършим 24-те км от Кресна до Сандански с почти 8 месеца, уточни Николай Нанков. "За магистралата от Благоевград до Железница, почти 7 км, строителните дейности вървят изключително добре. Прекъснали сме ги в частта на откритото археологическо находище“, посочи той. "Ще изчакаме мнението на експертите. Ще се съобразим, както досега, не само с екологията, но и с археологията“.  "За най-тежкият участък от АМ „Струма“- Кресненското дефиле тази година ще стартираме с тръжната процедура, ако Административният съд се произнесе в наша полза“, коментира още той. "Вървим по график, целта ни е през май 2019 година да стартираме реалното строителство“, обясни регионалният министър и уточни, че стойността на най-скъпата отсечка от магистралата заради тежкия терен е около 800 млн. лева.

За периода от 5 май миналата година досега, приблизително за една година, Агенцията "Пътна инфраструктура", респективно правителството, е дало старт на пътни проекти за приблизително 1,4 млрд. лева и е сключило договори за строително-монтажни дейности за почти 500 млн. лева. Това съобщи още министър Николай Нанков по време на изслушване в парламента относно напредъка по приоритетните пътни проекти.
    Изслушването е по предложение на депутати от ГЕРБ и се предаваше пряко по БНТ и БНР. Като аргумент за него Александър Ненков посочи важността на инфраструктурните проекти и обвиненията от опозицията за некачествено строителство на пътища, които били "дупка до дупка".
    Наистина България прилича на една открита строителна площадка, на която се изграждат магистрали, ремонтират се първокласни, второкласни, третокласни, а и общински пътища, мостови съоръжения, тунели, коментира Нанков.
    Всички обществени поръчки, които провеждаме в МРРБ и в частност в АПИ, са публични, прозрачни и в пълно съответствие с нормативната уредба и добрите практики, гарантиращи конкурентните начала на пазара, посочи министърът. Като доказателство той отбеляза големия брой участници в процедурите и даде пример с обществената поръчка за тунела "Железница" от АМ "Струма", за която били получени 28 оферти.
    "Големият брой кандидати е доказателство, че се работи на светло, под прожекторите, както, разбира се, и критериите за подбор на участниците не са дискриминационни и ограничителни", коментира Николай Нанков. Той отбеляза също, че броят на обжалванията е изключително нисък в последната година-година и половина.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg