EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

2023: София - Гърция за 1.30 часа +видео

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2023: София - Гърция за 1.30 часа +видео

mail07:15 | 26.12.2018прегледи 12344 коментарикоментари 0


Преди дни бе открит за движение 24 км участък от АМ „Струма” Кресна-Сандански. В новата отсечка са изградени 25 големи съоръжения, 3 пътни възела и 4 площадки за отдих със санитарни помещения и ТИР паркинги. В бъдеще на тях ще могат да бъдат изградени заведения за хранене и бензиностанции.

Участътък се отваря 5 месеца по-рано.

Изпълнението на отсечката от АМ „Струма“ между Благоевград и Крупник е на 40%. В ход са тръжните процедури за участъка през Кресненското дефиле. Има избрани изпълнители за участъците преди и след тунел „Железница“. Очаква се в скоро време да може да се сключи договор и за самото съоръжение.

Работи се усилено, с темпове, които трябва да са по-големи, защото ползваме средства от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“. Председателят на УС на АПИ инж. Глосов изрази очакване комисията, която ще оценява офертите на участниците в процедурата за избор на изпълнител на участъка през Кресненското дефиле да си свърши работата добре и бързо, така че да няма обжалвания. Има 6 месеца срок за проектиране. След това ще започне строителството. Надяваме се това да стане следващата година, така че до края на 2023 г. да бъде завършена цялата магистрала, каза още той.

Министърът на транспорта Росен Желязков каза, че е необходимо мобилизиране на усилията, така че 2023 г. да се пътува от София до границата с Гърция за час и половина.

Участъкът Кресна – Сандански е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на ЕС и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020.

С изграждането и на тази отсечка от Кресна до българо-гръцката граница при Кулата ще се пътува по магистрален път, с което се повишава безопасността, удобството при пътуване и се намалява времето за път.

В изграждането на участъка са положени над 300 хил. т асфалт и са монтирани 95 км мантинели от най-висок клас. В отсечката има 3 пътни възела - „Кресна“, „Струмяни“ и „Сандански“, 25 големи съоръжения - мостове, виадукт, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези.

Изградени са и 4 площадки за отдих с цялостната инфраструктура, включваща паркинги, водоснабдяване, канализация, пречиствателна станция за битови отпадни води и каломаслоуловители за дъждовната канализация. За първи път на площадките има всичко необходимо както за отдих, така и за извършването на търговска дейност от жителите на региона.

При пътен възел „Кресна“ ще се осъществява връзката на новото трасе на АМ „Струма“ с първокласния път I-1/Е-79 София - Кулата. Пътен възел „Струмяни“ е пресечната точка на магистралата с третокласния път III-1081 Струмяни – Берово и осигурява достъпа на жителите от Струмяни, Микрево и още 19 малки населени места в община Струмяни до автомагистралата.

Пътен възел „Сандански“ е в индустриалната зона на града и ще е основната транспортна артерия към него, както и към всички 54 населени места от общината.

За първи път в проект за строителство на автомагистрален участък е изградена „Интелигентна транспортна система”, включваща станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, измерване на теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение. Камери за видеонаблюдение са разположени на пътните възли „Сандански“ и „Струмяни“, както и в зоните за отдих. Диспечери от контролния център ще следят случващото се на пътя и при необходимост ще пренасочват трафика чрез пътни знаци с възможност за дистанционно изменение. Монтирани са информационни табла. На четири места са инсталирани преброителни пунктове на трафика, а на две са разположени пътни станции за измерване на теглото на превозното средство в движение. В участъка има и две метеорологични станции, които ще отчитат температурата и влажността на въздуха, типа и количеството на валежите, видимостта на пътя, скорост и посока на вятъра, дебелина на водния слой върху асфалта, точка на замръзване на пътната настилка в зависимост от третирането с луга и други химикали, температурата на повърхността на пътя и 5 см под асфалта. Данните ще дават възможност да се прогнозира кога може да настъпи заскрежаване, заснежаване или заледяване и снегопочистващите фирми ще се информират за необходимостта от обработване на пътната настилка.

За опазване на биоразнообразието в района са направени пътеки за влечуги, които преминават през водостоците. Изградена е и плътна ограда с обща дължина 17 км, която насочва влечугите към предвидените специално за тях проходи под трасето.

Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“. Стойността на договора е 280 947 614,4 лв. с ДДС. Строителният надзор е на „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е за 3 597 793,54 лв. с ДДС.

Дължината на АМ „Струма“ от Даскалово до границата с Гърция е 150 км. Магистралата е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава трафикът за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Със средства от ОП „Транспорт“ 2017-2013 са изградени общо 69 км от АМ „Струма“ в отсечките Долна Диканя - Дупница /16,78 км/, Дупница - Благоевград /37,48 км/ и Сандански - Кулата /14,7 км/. С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 продължава строителството и на останалата част от трасето.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg