EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

20% ръст на млечните био продукти у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

20% ръст на млечните био продукти у нас

mail12:08 | 10.08.2022прегледи 757 коментарикоментари 0


Сиренето се купува 3 пъти повече от кашкавала според анализ на Kaufland България

Интересът на потребителите към традиционните български млечни изделия - сирене, кашкавал, кисело и прясно мляко, запазва лидерската позиция в пазарската кошница на българина. Голям брой клиенти се насочват и към алтернативни продукти като високопротеинови, био, безлактозни и веган млечни артикули, които бележат ръст от 20%, спрямо предходната година. Това показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработен от Kaufland България.

„В последните години наблюдаваме засилен интерес към специализираните млечни продукти, като това е естествен резултат от стремежа на българина към по-здравословно хранене. Повишение в търсенето има и към веган продуктите по време на пости, като голяма част от клиентите ни използват тези периоди, съчетавайки ги с възможността за пречистване на организма“, коментира Жечка Великова, ръководител „Млечни продукти“ в Kaufland България.  

Бялото саламурено сирене си остава най-предпочитаният продукт в категорията „Млечни“ от българския потребител. Само през 2021 г. са закупени 3 пъти повече количества сирене, в сравнение с кашкавал. Резултатите тук се обясняват, както с традиционната привързаност на българина към сиренето като самостоятелен продукт, така и като съставка в множество кулинарни рецепти.

Рекорден ръст в търсенето се забелязва при протеиновия продукт „скир“, като само за една година увеличението му е с 86%. Традиционният исландски продукт навлезе неотдавна на българския пазар, но поради приликата му с родното кисело мляко, бързо зае значителен пазарен дял.

„Сред така наречените „модерни“ продукти се нарежда и италианското сирене бурата. Интересът към него бележи скок с 30%, спрямо миналата година“, допълва Великова. Интерес има и към наложилите се вече и у нас вносни артикули като италианските твърди сирена –Пармиджано Реджано  и Грана Падано, френските козе и сини сирена с плесен и полутвърди сирена от Нидерландия. Търсенето при тях е все още нишово, но са предпочитани продукти, особено около празници или други специални поводи“, коментира още Великова.

Месните продукти „Брей!“ с 4-степенен контрол на качеството 

Пет месни продукта от собствената марка на Kaufland България -„Брей!“ получиха международен сертификат за качество – TÜV Nord. Кюфтетата, кебапчетата, наденицата, каймата и карначетата родно производство преминаха през 4-степенен контрол на качеството от европейската лаборатория, като отговориха напълно на високите й стандарти. Сертификацията включва както първоначален пълен анализ на качеството на продуктите, така и поемане на дългосрочен ангажимент, част от който са и изненадващи последващи проверки на производствените процеси и съхранението на продуктите.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

България 19-та в износа на мебели

11:20 | 12-15-23 | 1955