EUR 1.9558
USD 1.6711
CHF 2.0898
GBP 2.2931
CNY 2.3301
you tube
mobile version

19.1 млн. лв. непотърсени от Пътната агенция

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

19.1 млн. лв. непотърсени от Пътната агенция

mail15:10 | 25.02.2011прегледи 548 коментарикоментари 0


Министерството на регионалното развитие и благоустройството е изплатило 229, 8 милиона лева за изпълнени, но неразплатени строителни дейности от общо дължими на бизнеса 274 милиона лева, съобщи министър Росен Плевнелиев на среща с КРИБ.
От остатъка от 45 милиона лева 19,1 милиона лева са на пътната агенция, непотърсени от компаниите. Вероятно това са фирмите, които ще съдят държавата или не са се съгласили сумите да им бъдат изплатени чрез Българската банка за развитие, каза министър Плевнелиев. 24 милиона лева са по договора с обединение "Арда Кърджали" за проекта "Водно огледало".
От 2010 г. всичко, поръчано от пътната агенция, е платено, заяви министърът пред деловите среди.
Плевнелиев съобщи, че се надява от юли да бъдат избрани мениджърите на фондовете за градско развитие по програмата "Джесика", по която са предвидени общо 63 млн. лева. Средствата са за създаване на два фонда - единият ще е за София, а вторият - за шест големи градове на страната. Министърът изрази надежда първи публично-частни проекти по "Джесика" да има към края на годината. "Джесика" ще се управлява от български институции от 2014 г., когато се очаква Европейската инвестиционна банка да се оттегли от ръководството, а обемът на този финансов инструмент
ще стане от порядъка на стотици милиони, каза министърът. До 2014 г. трябва да са договорени публично-частните партньорства и да се раздадат нисколихвените заеми, които до 2020 г. да бъдат възстановени.
По отношение на магистрала "Струма" министърът отбеляза, че тя е могла да бъде готова през 2004 г. чрез средства по ИСПА в размер на 1,6 млрд.евро и по линия на Гръцкия фонд за развитие.
Министърът съобщи, че в оценката за въздействие върху околната среда за магистралата, която се прави през 2008 г., е записано, че Лот 3 от нея трябва да се разглежда приоритетно. Ако Лот 3 не се разглежда приоритетно, тогава оценката пада, с което се губи възможност за еврофинансиране, каза министърът. Той отбеляза,
че с решение на предишното правителство на Лот 3 не се дава приоритет и той се отлага за 2014-2020 година. Парцеларният план на магистралата е готов в края на 2010 г., иначе магистралата е трябвало да е готова през 2004 г., посочи министърът.
Чрез публично-частната схема, на която се е залагало в периода 2002-2008 г., магистрала "Тракия" е трябвало да струва на българските граждани от 6 до 8 млрд. лева при концесия за 35 години, заяви министърът.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Пенсионни реформи в Източна Азия

07:35 | 07-04-25 | 820