АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
150 изложители на "Произведено в България"



Доверието в българските стоки не е спаднало, заяви при откриването на изложението "Произведено в България" председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов. В националното търговско изложение, което ще продължи до 2 декември в зала "Универсиада", участват над 150 фирми. За поредна година организаторите на изложението - БТПП, Съюз "Произведено в България" и "Бизнес център България" отчитат запазване на броя на участниците. Потребителите ще са сигурни в това, че стоките на изложението са български, както с декларациите, които традиционно подписват всички участници, така и с обособяването на специално място на фирмите, които са едновременно производители на български изделия и вносители на чуждестранни стоки, обясни Симеонов. Сред новостите на изложението е специална зона за производителите на био и екопродукти.
Спрямо предходната година чувствителен спад има в броя на участниците - производители на трикотажни изделия и облекла, които сега са 22,72% от изложителите, при 45% през 2011 г. Ръст има в участието на фирмите от браншовете хранителната индустрия - от 5% през 2011 г. до 14,39% сега, "конфекция" от 14% до 16,66%, парфюмерията и козметиката от 8% до 14,39%, стоки за бита - от 2% до 12,87%. Без промяна е участието на бижутерските фирми - 4%. Според организаторите причините за спада на "най-верния" участник в изложението - текстилната индустрия, са свързани със затруднените икономически условия в ЕС и спада на покупателната способност, които се отразяват върху развитието на бранша и водят до свиването на производството. Управител на русенска фирма за производство на дрехи, пред чиито щандове имаше най-големи опашки, коментира, че въпреки тежките условия, фирмата отчита ръст от 20% на продажбите тази година спрямо 2011 г. Компанията работи само за българския пазар, спасяваме се от кризата като разнообразяваме производство с нови асортимент - например започнахме да шием и детско бельо, разказа управителят. Тя е на мнение, че интересът на посетителите на изложението не е толкова, защото тук се предлагат български стоки, а заради намаленията, които фирмите - участнички предлагат. Фирмата предлагаше детски дрехи по 4,50 лева за бройка, а бельото - по пет лева. Управителят на русенската фирма смята, че отливът на българските участници от текстилния бранш в изложението само отчасти е заради кризата. По-голямата причина е заради промяната на мястото на изложението, което преди се провеждаше в НДК, смята тя. Тук идват по-малко и по-бедни хора, оборотите са по-малки и дори се замислям за участията си в изложения, допълни управителят на фирмата. Според анкета на организаторите на изложението "Защо купувате български стоки" - 40,20% са отговорили заради доброто качество. Миналата година тази причина са посочили 41,20% от анкетираните, 23,60% сега са дали отговор - "насърчаване на производството", при 10,40% през предходната година, а 20,60% - "Защото съм българин!", при 30% през 2011 г.
Tweet |
|