EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

10% ръст на автомобилни продажби в ЕС+ България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

10% ръст на автомобилни продажби в ЕС+ България

mail10:40 | 17.02.2017прегледи 7581 коментарикоментари 0


Продажбите на нови пътнически автомобили в ЕС от началото на 2017 се повиши с 10,2% на годишна база (спрямо януари 2016-а) след повишение с 3,0% месец по-рано, отбелязва ACEA. Растеж има в почти всички водещи европейски пазари и по-специално в Испания (ръст с 10,7%), Франция (с 10,6%), Германия (с 10,5%) и Италия (с 10,1%), като единствено във Великобритания беше отчетен по-скромен растеж с 2,9 на сто.

В рамките на януари бяха регистрирани рекордните от доста време насам 1 170 220 нови автомобила спрямо 1 061 469 година по-рано.

Според същото проучване на ACEA продажбите на нови автомобили в България нарастват през януари с цели 19,5% до 1802 броя от 1508 броя година по-рано и след като през декември те се увеличиха с 13,2 на сто.

Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за януари са пореден добър сигнал за икономическото развитие на ЕС и в началото на новата година и знак, че продажбите на нови автомобили ще продължават да нарастват и през 2017-а година. Според някои анализатори обаче се очаква известно забавяне на растежа.

Най-солиден растеж в ЕС през януари с 15,0% бележат продажбите на нови автомобили на италианската компания FCA Group, произвеждаща марката Fiat, следвана от немската Daimler (повишение с 14,6%), която е производител на Mercedes и моделите Smart, компанията Toyota (повишение с 11,9%), немската BMW Group (с 10,4%) и френската Renault Group (+10,4%). В същото време продажбите на нови автомобили на друга водеща френска компания PSA Group (производител на Peugeot и Citroen) нарастват по-слабо с 6,8 на сто.

Немският автомобилен гигант Volkswagen AG пък отчита повишение на януарските си продажби с 10,3%, запазвайки пазарния си дял от 24,1% в рамките на ЕС спрямо година по-рано. Това е знак, че водещият европейски производител на автомобили продължава да се отърсва от най-голямата бизнес криза в 78-годишната история на компанията, свързана със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили. Показателен за това е факта, че продажбите от марката Volkswagen нарастват през януари с цели 10,8% на годишна база до общо 136 558 броя автомобили, увеличавайки леко пазарния дял до 11,7% от 11,6% през януари 2016-а година.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg