EUR 1.9558
USD 1.6405
CHF 1.8066
GBP 2.1867
CNY 2.4940
you tube
mobile version

Централна гара София след ремонта + снимки & видео

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Централна гара София след ремонта + снимки & видео

mail10:08 | 01.08.2016прегледи 19241 коментарикоментари 2


zoom_sss zoom_sss zoom_sss

EconomyNews.bg

/Обновена/ Как изглежда Централна гара София приблизително 80 дни след ремонта й, възлизащ на около 80 млн. лв.? Граждани сигнализират в група във Фейсбук, че поддръжката на обновената гара е меко казано незадоволителна:

"Асансьорите не са чистени от откриването на гарата, подлезът и пероните също не са мити от тогава.. Ескалаторите от 2 месеца не работят постоянно. В подлеза няма дори едно инфо табло. Ако правите връзка, трябва да ходите до касите, за да видите влака. Дърветата и градинката няма кой да полее и изсъхнаха. От 10 чешми не работи нито една, а в горещините те са от голямо значение.”

zoom_ssszoom_sss

Гражданите питат защо Николай Камберов, началник на Централна ЖП гара – София, не се грижи за ремонтираната Централна гара. Обърнахме се с този въпрос и към НКЖИ – компанията, която е отговорна за поддръжката на железопътната инфраструктура. Ето какво отговори пресцентърът на ДП НКЖИ:

За поддържането на чистотата на Централна гара София се грижи фирма за професионално почистване на обществени сгради, с която НКЖИ има договорни отношения. Изпълнителят на услугата е избран след провеждане на процедура по Закона за обществените поръчки. Фирмата осъществява ежедневно (2 пъти на ден) машинно почистване/миене на подовите настилки в приемното здание, територията около него и пешеходния тунел. Ежедневно се извършва и почистване на всички коловози и перони в гарата, както и събиране на битови отпадъци от кошчетата, разположени на пероните.

Асансьорите в гара София се почистват периодично от същата фирма. Лошата им хигиена в определени моменти е резултат от нивото на култура на недобросъвестни граждани, които изхвърлят в тях отпадъци и ги ползват за тоалетна. Чешмите на пероните често са ползвани от гражданите вместо кошчетата за боклук, независимо непосредствената им близост, а бутоните за пускането на водата са обект на посегателства.

Поради технически проблем с водопровода между четвърти и пети коловоз, водоподаването беше временно преустановено до отстраняване на повредата на 18.07.2016 г. Тогава вероятно и гражданинът, който Ви е писал, е забелязал този проблем.
Към настоящия момент всички чешми на територията на гара София работят.

Относно поддържането на озеленените части около приемното здание на гара София, в момента се подготвят необходимите документи  и предстои обявяване на процедура по ЗОП за избор на фирма за цялостна поддръжка на гарата, вкл. и на зелените площи. Към момента те се поливат два пъти седмично, при необходимост се коси тревата.Създадена е организация и има служител, който се грижи за поддържането на цветята в чакалнята на гарата. 

Всички искаме Централна гара, като лице на столицата ни, да е чиста, приветлива и удобна. За да е факт това, са необходими усилията не само на стопаните на обекта, но и на всички, които ползваме услугите й. Надяваме се, че и с Ваша помощ ще призовем гражданите за повече отговорност и по-висока култура, за да запазим красотата и чистотата на напълно ремонтираното здание и прилежащите площи.

Потърсихме за коментар и Варужан Апелян, координатор на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” и член на Европейската пътническа федерация:

Запознат съм добре със положението на току-що ремонтираната гара, защото получавам постоянно сигнали за проблеми от пътници. Вие като медия също сте ги видяли при вашето посещение. Всеки, който преминава ежедневно през гарата, вижда добре състоянието, включително имаме и сигнали от жп служители. Има много проблеми, с които те се сблъскват , защото ръководството на гарата не може да погледне на проблемите през очите на пътниците. Миналата седмица АПЖТ направи независимо разследване на тези сигнали и потвърди тяхната достоверност, отделно наши доброволци посещават ежедневно проблемните места и сме сигнализирали отговорните институции на най-високо ниво в  държавата. Очевадно е, че в конкретния случай става въпрос за безстопанственост от страна на началника на гара София, който е пряко отговорен за поддръжката на гарата, затова логично би било той да бъде сменен от служител, който ще се грижи по-добре за публичните инвестиции на европейските граждани и комфорта на пътниците. Да не забравяме, че гарата е собственост на всички нас.

Тема с продължение. Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” се зае с почистването на касите, по чийто стъкла има следи от пръсти и пръски, получени от разговорите между пътници и касиери. По време на акцията изумените служители са признали, че работните им места не са почиствани от откриването на ремонтираната жп гара. Повече вижте във видеото.

Снимки: Фейсбук, EconomyNews.bg

 


Припомняме, че проектът "Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София" бе първият основен ремонт на сградата, откакто тя е построена преди 40 години. Рехабилитацията обхвана чакалнята, подлезите, пероните, част от коловозите, подобряване на енергийната ефективност чрез слънчеви панели на покрива. Ремонтът започна през април 2014 г. от НКЖИ, а през 2015 г. се включи и общината с частично обновяване на гаровия площад.

Около 61 млн. лв. са разходите за изграждането на приемното здание на Централна жп гара – София, съобщи инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ, след откриването на реконструираната гара. "Основните направление, по които се работеше върху приемното здание бяха 3", уточни инж. Ламбрев. "На първо място беше конструктивната корекция, която трябваше гарата да получи, във връзка с новите еврокодове, които излязоха през 2012 година и това, че гарата беше строена през 1974 година не отговаряше на изискванията за земетръс. Усилиха се максимално всички колони, напречни и надлъжни греди и фундаменти и по този начин се постигна ефектът", обясни инж. Ламбрев. Покривната конструкция на гарата е метална и подсилена.

"На второ място искахме да променим енергийната ефективност и затова фасадата изцяло се поднови. Поставени са нови алуминиеви дограми с трислойни стъклопакети, които довеждат до запазване на температурата в цялото пространство, което никак не е малко", уточни инж. Ламбрев и допълни, че цялата гара има площ около 12 дка".

"Третото нещо, на което наблегнахме беше комфортът на пътниците, който желаехме да се подобри, както и на хората в неравностойно положение. Всички тези ефекти бяха постигнати. Гарата отговаря изцяло на най-новите европейски изисквания", увери инж. Ламбрев. По думите му, за да може пространството в гарата да се използва максимално, е построена многофункционална зала, която може да се ползва в много аспекти. "Първоначално сме замислили това да бъде академия за нашите дечица, за да могат безплатно и безпроблемно те да тренират в нея", подчерта Ламбрев. "Направиха се чисто нови перонни навеси, подновиха се перонните настилки. Навсякъде беше озеленено и се сложиха пейки, които дълги години гарата не беше виждала", каза Ламбрев. Той уточни, че ежедневно през гарата минават около 15 000 души.


 
Коментари
 
Жужа - 21-07-2016 г. 21:39:27

Колко нагъл и арогантен трябва да си за да напишеш, че всичко се почиства и полива на фона на тези фотоси!?

Василев - 22-07-2016 г. 17:20:16

Подлеза пред гарата не е почистван от поне 20 г,Бях на място,1-2 дни след новото откриване. Нямаше една почистена плочка или стълба.

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg