EUR 1.9558
USD 1.8349
CHF 1.8970
GBP 2.3069
CNY 2.7605
you tube
mobile version

Фирми: Бош, Air France

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Бош, Air France

mail14:01 | 09.05.2022прегледи 826 коментарикоментари 0


През 2021 Бош постигна значителен ръст в продажбите и печалбата въпреки затруднената конюнктура. Приходите от продажби, генерирани от доставчика на технологии и услуги, се повишиха с 10,1% до 78,7 милиарда евро, а оперативният резултат (EBIT от дейността) се увеличи с над 50% до 3,2 милиарда евро. Маржът на EBIT от дейността се подобри с 4% процента в сравнение с 2,8% през предходната година. „Успешният резултат от 2021 година засилва увереността ни, че ще се справим и с предизвикателствата на тази година“, заяви д-р Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH, при представянето на годишния отчет на компанията.

Войната в Украйна с всичките си последствия поражда значителна несигурност. Компанията поема много сериозно отговорността си към своите служители. Още от първия ден на конфликта Бош предоставя и обширна хуманитарна помощ за облекчаване на ситуацията с бежанците. „Ние мислим за хората, които се борят за оцеляване, и споделяме страховете им“, заяви председателят на Управителния съвет на Бош Щефан Хартунг. Той добави, че войната не може да реши политическия конфликт. Според него настоящата ситуация подчертава натиска върху политиците и обществото да станат по-независими от изкопаемите горива и енергично да се стремят към разработването на нови енергийни източници. „Поради тази причина, каза той, Група Бош системно продължава усилията си за смекчаване на глобалното затопляне, въпреки предизвикателната икономическа среда“. Хартунг обяви, че Бош ще инвестира около три милиарда евро за три години в технологии, неутрални за климата, като електрификацията и водорода.


На 13 април Air France стартира програмата „Air France ACT“, представяща нова стратегия за декарбонизация, целяща 30% по-малко емисии на CO2 (за пътник на километър) до 2030 г. в сравнение с 2019 г., т.е. 12% по-малко общи емисии. За да илюстрира начините, по които може да бъде постигната тази цел, компанията изпълни серия от действия на два от своите полети, тръгващи от Париж-Шарл дьо Гол.

Този проект е част от "Skyteam Sustainable Flight Challenge", инициатива за стимулиране на екологичните иновации. Програмата приканва авиокомпаниите-членки на алианса да се включат в предизвикателството и изпълняват възможно най-екологично отговорните полети от 1 до 14 май 2022 г.

Чрез тази акция Air France възнамерява:

• да измери и илюстрира ефективността на вече внедрените и доказани методи, като: самолети от ново поколение, устойчиво авиационно гориво (SAF), екопилотиране, използване на електрически обслужващи средства на летищата

• да проучи нови възможности, които биха могли да бъдат използвани в бъдеще, като например: изкуствен интелект за оптимизиране на траекторията на полетите или използването на автономни машини за транспортиране на багаж

• да предлага на клиентите по-устойчив, местен и сезонен кетъринг, ограничаване на разхищаването на храна, като позволява предварителен избор на менюто на борда, както и ограничаване на употребата на пластмасата за еднократна употреба

Операцията се проведе на два търговски полета, единият до Монреал, изпълняван от Airbus A350 на 3 май 2022 г., а другият до Лисабон на 4 май 2022 г., обслужван от Airbus A220. Тези самолети от последно поколение, които са в основата на стратегията на Air France за обновяване на флота, консумират от 20% до 25% по-малко гориво от самолетите от предишното поколение. Техният шумов отпечатък е намален с една трета. До 2030 г. тези самолети ще представляват 70% от флота на Air France, в сравнение със 7% днес, благодарение на инвестицията на авиокомпанията в размер на един милиард евро годишно от сега до 2025 г.

Полетът до Монреал беше зареден с 16% устойчиво авиационно гориво (SAF), а полетът до Лисабон с 30% SAF, в сравнение с 1% в момента, използван за полети, излитащи от Франция, съгласно настоящите разпоредби. Тези горива се произвеждат от биомаса, например използвана готварска мазнина. Следователно, те не се конкурират с хранителната индустрия и позволяват средно намаляване от 80% на емисиите на CO2 в сравнение с конвенционалното гориво. Ако вземем примера с използвана растителна мазнина, това означава да се вземе предвид уловения CO2 по време на растежа на растението, първото му ползване като мазнина за готвене, неговото рециклиране и използването му като авиационно гориво.
На земята и на борда, пилотите приложиха техники за екопилотиране, като рулиране само с един работещ двигател на земята и оптимизиране на траектории в реално време, в координация с контрола на въздушното движение.

50% по-малко CO2 емисии

Използването на тези методи позволи редуциране наполовина на CO2 емисиите при всеки от двата полета. Тази операция и значителният ѝ резултат станаха възможни, благодарение на ангажираността на персонала от всички сектори на Air France - пилоти, кабинни екипажи, наземен персонал, карго и персонал за техническа поддръжка, търговски и оперативни отдели. Няколко други компании и партньори също допринасят за това постижение като Airbus, TotalEnergies, Groupe ADP, Servair, Charlatte, Navya, както и летищните оператори в Монреал и Лисабон. Тази съвместна работа е в съответствие с убеждението на Air France, че декарбонизацията на авиационния сектор ще бъде резултат именно от съвместно сътрудничество с производители, авиокомпании, летищни власти, публични власти и национални и международни организации.

Винсент Ечебехер, вицепрезидент по устойчивост и иновации в Air France, заяви: „След обявяването на нашите нови научнообосновани цели за намаляване на емисиите на CO2, за нас беше важно да илюстрираме в конкретни примери как нашият сектор трябва да се трансформира, за да отговори на извънредната климатична ситуация. На два полета, до Монреал и Лисабон, ние включихме нашите партньори и клиенти в процес, насочен към доказване на ефективността на съществуващите процедури и предлагането на нови решения, чрез които ще придвижим усилията си за намаляване на въглероден отпечатък още една стъпка напред. Преходът е сложен, но за нас не е въпрос на избор, а на поети ангажименти. Air France ще стъпи и на опита и иновациите на другите авиокомпании в алианса SkyTeam, които също споделят амбицията да направят въздушния транспорт, съвместим с целите на Парижкото споразумение.”

Данните за намаляване нивото на CO2 емисиите ще бъдат анализирани, заедно с обратната връзка от клиентите, присъствали на двата полета. Тази информация ще бъде използвана в търсене на най-подходящите начини за ограничаване на въглеродния отпечатък.

 


Тагове: Бош, Air France
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Как Европа превръща отпадъците в ресурси?

07:45 | 05-17-22 | 713