EUR 1.9558
USD 1.6133
CHF 1.8160
GBP 2.1976
CNY 2.4915
you tube
mobile version

Търговците & новата "нормалност"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Търговците & новата "нормалност"

mail18:09 | 30.12.2020прегледи 1398 коментарикоментари 0


Представете си, че прескачаме напред във времето и се намираме в месец август 2021 г. Пътуванията вече са разрешени, ресторантите работят на пълни обороти, а хората отново са облечени спрямо дрескода на офисите си. Опасността е отминала и всичко се е върнало по старо му. Но дали?

От Бубонната чума през XIV век до избухването на Испанския грип през 1918 г. пандемиите трайно променят начина на функциониране на обществата. Разпространението на COVID-19 не се различава по нищо и най-големият въпрос, който ни тормози е „Какви ще са последствията от тази пандемия?“.

Дали сме на ръба на преломен момент, който ще промени коренно света такъв, какъвто го познаваме? Или просто преживяваме интензивен, но преходен период, който ще преобрази обществото в краткосрочен план, но ще го остави непроменено в дългосрочен?

Брандове, потребителско поведение и възможности за развитие

Ясно е, че за много кратко време COVID-19 пандемията драстично промени поведението и нагласите на потребителите. Над 80% от потребителите в САЩ и Великобритания споделят, че са поемали по-голямо количество нова информация от началото на пандемията заради повечето свободно време. Според Global Web Index телевизионните предавания и онлайн видеоклиповете са основните информационни източници, без значение от пола и възрастта на потребителите.

Независимо от какъв тип съдържание се интересува, всяко поколение разчита на електронните си устройства повече от всякога. Това създава уникална възможност за компаниите. 

Добър пример за български бранд, който усети ускорена активност във всички региони, както и увеличен брой плащащи потребители заради COVID-19, е гейминг студиото Империя Онлайн. Създадено през 2005 г., днес то е сред най-големите в Югоизточна Европа с екип от над 90 души и над 50 милиона играчи в цял свят. Империя Онлайн си партнира с Paysafe от 2013 г., за да осигури всички алтернативни методи на плащане, които играч на локално ниво би очаквал да види. Най-използваните методи от геймърите в над 190 държави по света са Rapid Transfer, paysafecard, Skrill и NETELLER.

След като пандемията приключи, компаниите трябва да преосмислят как общуват с публиката – за да достигат нови целеви групи, да разширят пазарния си дял и да приспособят стратегиите си, така че да отговарят на изискванията на новото дигитално поколение.

Най-важното е, че брандовете трябва да мислят по-приобщаващо с фокус върху по-широк набор от заинтересовани страни - за да гарантират, че услугите им са създадени, така че да са достъпни за всички.

Фокус върху сектора с търговия 

Едно е сигурно - COVID-19 принуди всички да направят големи промени в начина си на живот, работа и общуване. Всичко това идва в комбинация с нов набор от очаквания от страна на потребителите.

Например, кризата с COVID-19 преобърна изцяло бизнес стратегиите на търговския сектор поради временното затваряне на много физически търговски обекти, като това създаде несигурност за бъдещето на пазаруването в магазините. В действителност обаче пандемията само ускори и без това неотложната необходимост секторът да направи нововъведения и да възроди процеса по дигитализация.

Някои търговци, които изпревариха пика и вече се бяха насочили към електронната търговия преди кризата, се адаптираха по-лесно от тези, които бяха фокусирани върху физическите магазини и персонализирания подход към всеки клиент. Станахме свидетели на иновации, които въведоха някои магазини, като създаване на виртуални магазини, както и въвеждане на нови методи за разплащане, достъпни за всички. Пример за това е българската компания Smart Organic. Тя започва като малък семеен магазин в София през 2008 г., но се развива изключително бързо и се превръща в най-големия производител и дистрибутор на био храни в България. Онлайн магазините на компанията вече обслужват целия свят, като непрекъснато се стремят да подобряват качеството на услугата си, за да могат продуктите им да достигат бързо до най-отдалечените кътчета на света. Целият този процес е възможен благодарение на разнообразието от опции за плащане, както и удобството и сигурността, предлагани от разплащателните решения на Paysafe. 

В рамките на две седмици след налагането на социалната изолация, потребителите станаха жадни за нови технологии. В ежегодното проучването на Paysafe Изгубени в трансакциите (Lost in transaction) взеха участие 8,000 потребители от Обединеното кралство, САЩ, Канада, България, Германия, Италия и Австрия. Те отговориха на въпроси, свързани с навиците им за разплащане. От проучването става ясно, че COVID-19 стимулира използването на дигитални разплащания сред потребителите в България, като 35% от потребителите в страната се доверяват на дигиталните портфейли за изпращане на парични средства на приятели и семейство. 

Възстановяване и революция

Това не е тенденция, която ще изчезне. Виждаме, че все повече потребители и търговци правят трансформация към електронна търговия. Очаква се търсенето на онлайн пазаруване с доставка до дома и броя на специални места за вземане на поръчките да се удвои през следващата година. 

Все по-често търговците се обръщат към приложения за доставка, за да направят прехода от разглеждане в магазина към поръчка. Касите за самообслужване вече са излишни и през следващите няколко години и традиционните такива ще изчезнат. Вместо това търговците ще трябва да интегрират мобилни приложения на принципа „Сканирай, плати, продължи“ в своите предложения за плащане.

От друга страна, гарантирането на гладко дигитално пазаруване ще бъде от голямо значение за привличането на различните поколения към електронната търговия. За някои поколения е лесно да се почувстват отчуждени от определени платежни методи. Поради това търговците са длъжни да гарантират, че всички дигитални канали са интегрирани и предлагат последователни услуги (като опции за плащане) и потребителско преживяване (като например колички за пазаруване, които се актуализират в реално време на всички видове устройства). Ако търговците пропуснат някоя от тези стъпки, услугата им става нефункционална за потребителите и те рискуват да загубят цялата си клиентска база.

Въпреки че не знаем какво точно ни очаква в бъдеще, едно е сигурно - COVID-19 отбеляза началото на нова ера. Темпът на промяна в средата след пандемията ще продължи да принуждава търговците да преосмислят своите стратегии, за да са сигурни, че услугите им достигат и са достъпни за всички поколения.

Economy.bg

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg