EUR 1.9558
USD 1.6133
CHF 1.8160
GBP 2.1976
CNY 2.4915
you tube
mobile version

Турските авиолинии искат $2.5 млрд. помощ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Турските авиолинии искат $2.5 млрд. помощ

mail08:45 | 01.12.2020прегледи 285 коментарикоментари 0


Турските авиокомпании търсят подкрепата на правителството за осигуряване на кредити на стойност 20 млрд. турски лири (2,5 млрд. долара), за да издържат на срива на пътуванията заради пандемията от коронавирус, пише Блумбърг, цитиран от БТА. 

Ръководители на авиокомпаниите са се срещнали с турския министър на транспорта Адил Караисмаилоглу в Анкара в сряда, са съобщили двама запознати с въпроса източници, пожелали да останал анонимни. Министърът се е отнесъл положително към искането и ще го обсъди с други членове на кабинета, сред които министъра на хазната и финансите Лютфи Елван. Подробности като срок на кредита, цена на обслужването му и гратисен период ще бъдат обсъдени на по-късен етап. Турското министерство на транспорта е отказало да потвърди провеждането на срещата пред Блумбърг.

Ограниченията върху вътрешните и международните полети и нежеланието на пътниците да използват въздушен транспорт оказаха негативно въздействие върху сектора, като националният превозвач на Турция "Търкиш еърлайнс", летищният оператор ТАВ (TAV) и нискотарифната авиокомпания "Пегасус" отчетоха загуби през първите девет месеца на годината. "Търкиш еърлайнс" намали трудовите възнаграждания и пусна чуждестранните пилоти в принудителен неплатен отпуск, за да намали разходите, но въпреки това анализаторите очакват, че авиокомпанията ще регистрира рекордна загуба от 7,31 млрд. турски лири тази година, показва проучване на Блумбърг.

Авиокомпаните се нуждаят от финансиране от около 2 млрд. долара до края на следващата година, за да преодолеят последствията от пандемията, заяви изпълнителният директор на "Пегасус" Мехмет Нане в интервю за Блумбърг през септември.

Транспортният индекс на Истанбулската борса, на която двете авиокомпании имат комбинирана тежест от почти 85 процента, спадна с 13 процента през тази година, докато бенчмарковият индекс се повиши с 16 процента.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg