EUR 1.9558
USD 1.6230
CHF 1.7734
GBP 2.2664
CNY 2.4978
you tube
mobile version

Тунел "Железница" ще заработи през септември

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тунел "Железница" ще заработи през септември

mail11:50 | 02.03.2021прегледи 868 коментарикоментари 0


През септември ще бъде пуснато движението в двете посоки в новия тунел „Железница“ на АМ „Струма“ и в целия участък от Благоевград до Симитли, обяви министър-председателят Бойко Борисов. Премиерът лично се увери в напредъка на строителните работи по най-дългия пътен тунел, изграждан досега у нас. Борисов изтъкна, че мащабният проект е от изключително значение за свързаността в целия регион по оста Юг-Север. „От топлите пристанища на Гърция, през България, за Румъния. На практика Дунав и Солун свързваме по този начин“, посочи премиерът и напомни, че усилено се работи и по трасето Ботевград-Мездра. Министър-председателят изтъкна още, че тунелът се строи съобразно всички най-съвременни изисквания. „Това трябваше да стане готово за Олимпиадата в Гърция, 2004 г.

Колко години са назад и в страни – нека хората да си правят своя извод“, напомни още Борисов за нереализираните чужди обещания в миналото. „Приказващи в България – колкото искаш. Ние показваме какво сме направили“, категоричен беше премиерът и изтъкна, че само след няколко месеца през планината ще се преминава лесно само за 2 минути. Министър-председателят Борисов добави още, че са предвидени и 4 млн. лв., с които да бъдат изпълнени всички екологични препоръки по трасето в района на Симитли.

Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка е около 2 км, а широчината на пътното платно - 8,50 м, с по две активни ленти за движение и тротоари. Изграждането започна през октомври 2019 ., на обекта се работи без прекъсване и към момента повече от половината от строителните дейности на тунел „Железница“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението е изпълнена – осъществена е така наречената „сбойка“ на двете тръби и тунелът е прокопан. Започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод и ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа. Тунелът ще има пълен набор обслужващи съоръжения, включително подземно водохранилище с обем от 240 куб. м вода за противопожарни цели и площадка за хеликоптер на южния портал.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg