АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]


"Планът за възстановяване и устойчивост ни дава шанс да привлечем ценни външни средства в трудно време. Призовавам бургаските депутати и общински съветници да използват своя личен авторитет, за да помогнат да получим финансирането", каза кметът Димитър Николов.


Общият размер на План-сметката за осигуряване на чистотата на територията на Столична община за 2024 г. е 285 млн. лв., което е увеличение с 19,8% спрямо настоящата година, или последната одобрена План-сметка от 2022 г.


Таблицата показва как тези 900 млн. лв. биха се разпределили по отделните общини в страната. Изчисленията на ИПИ са на база броя на работещите и нивата на възнаграждения във всяка община.


Общият брой на всички кандидатирали се за общински съветници в страната за местните избори през 2023 г. е 30 201 човека, а съотношението мъже:жени е 66%–34%.


Обновяването е част от проект „Реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора“, който се осъществява с финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020. Стойността на проекта е 9 726 944 лева.


В новия завод за ваксини на „Биовет“ ще се произвеждат ваксини за индустриално животновъдство – за птици, свине и говеда. Инвестицията е на стойност 140 000 000 лева и е направена така, че в момента надхвърля изискванията за ветеринарната медицина.


Общините с най-висок дял на пътищата в лошо състояние са Цар Калоян (97,2%), Банско (91,6%), Бойчиновци (86,9%), Вълчедръм (82%) и Оряхово (80,4%). Средно за страната 27,6% от пътищата са в лошо състояние, като в цели 112 общини това отношение е по-високо.


Анаеробната инсталация ще има капацитет за преработка на 30 000 тона отпадъци годишно и ще обслужва общините Бургас, Поморие и Несебър.


Още един проект бе осъществен по общинската програма за реконструкция на улици и облагородяване на междублокови пространства "Моят град, моят квартал, моята улица", създадена по инициатива на кмета на Бургас Димитър Николов, съобщиха от общинската пресслужба.


Осъществяването му ще позволи обработката на едни от най-големите кораби в света с газене до 14.5 м и 80 000 бруто тона. Достигането на нови по-големи дълбочини в акваторията на пристанище Бургас ще осигури необходимите предпоставки за развитие на терминалите и ще създаде по-благоприятни условия за работа на терминалните оператори.