EUR 1.9558
USD 1.6551
CHF 1.8103
GBP 2.1642
CNY 2.3783
you tube
mobile version

Пакет „Мобилност“ приет. Какво се променя? + видео

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пакет „Мобилност“ приет. Какво се променя? + видео

mail06:35 | 10.07.2020прегледи 809 коментарикоментари 0


На 8 юли Европейският парламент гласува по пакет „Мобилност“ за сухопътния транспорт, след като бе постигнато предварително споразумение със Съвета и договореностите получиха одобрение в парламентарната комисия по транспорт през юни. Текстът вече беше одобрен в Съвета на 7 април.

Пакетът включва три ключови елемента: по-добро прилагане на правилата за каботаж, командироването на служители и времето за почивка на шофьорите.

Европейският съюз вече има регулации в тези области, но някои пропуски и трудности в приложението им на практика водят до различни интерпретации от държавите членки. Новите правила ще осигурят ясна обща правна рамка за сектора.

Повече почивки и време у дома

Новият регламент дава право на шофьорите на по-добри условия на почивка и на повече време у дома. В превозното средство няма да може да се почива повече от 45 часа седмично ‒ допълнителните часове ще трябва да бъдат прекарани на подходящи места и заплатени от работодателя. Работата ще трябва да бъде организирана по начин, който да осигурява на шофьорите повече време у дома.

За следенето на спазването на правилата ще бъдат инсталирани интелигентни тахографи, които ще засичат преминаването на граници и други събития.

Тахограф 

Устройство, което записва какво се случва в превозно средство - например, изминатото разстояние, скоростта, периодите на шофиране и на почивка. 

Инсталирането на цифрови тахографи към момента е задължително за новите тежкотоварни автомобили с маса над 3,5 тона. 

Командироване на работници

Пакетът „Мобилност“ налага специфични правила за командированите служители в сектора предвид на неговите особености. Той се опитва да постигне баланс между свободата на компаниите да предлагат трансгранични услуги и правото на професионалните шофьори на подходящи условия на работа и социална защита.

Целта на измененията в правилата е да бъдат предотвратени различия в националните подходи и да се гарантира справедливото възнаграждение за шофьорите.

Новите правила за командироване се отнасят за каботажа (превоза на стоки между две точки в една страна, когато превозвачът е от друга страна), международния превоз (без да се включва транзитът) и двустранните превози (транспортиране на стоки от една страна членка в друга и обратен курс).

Справедливи условия на конкуренция в сухопътните превози

Законодателството въвежда общи проверки на каботажните курсове от инспектори от две или повече страни и улеснява сътрудничеството и обмена на информация между държавите в ЕС.

Каботаж 

Каботажът е превозът на стоки в рамките на една страна, когато се прави от чуждестранен камион, след като той е осъществил международен курс от друга страна 

Практиката помага на превозвачите да намалят пътуването без стока 

Каботажът е въведен за първи път през 1990 г. 

Правилата на ЕС позволяват три каботажни курса в рамките на 7 дни от международната доставка; това не се променя в бъдеще. 

За да се избегне систематичният каботаж, след три каботажни курса се въвежда период от 4 дни, в който не може да се правят курсове в рамките на същата страна със същото превозно средство. 

През 2017 г. около половината от каботажните курсове в ЕС са били извършвани в Германия, като 40% от тези курсове са били изпълнявани от полски превозвачи. 

Друг проблем, с който иска да се справи законодателството, е наличието на компании „пощенски кутии“, които имат регистрация в дадена страна от ЕС с цел намаляване на данъчните или други задължения, но извършват дейността си от друга страна.

С промените се въвежда изискване превозвачите да имат съществена дейност в страната, в която са регистрирани.

Въвежда се и задължение за шофьорите да се връщат в операционния център на превозвача поне на всеки осем седмици.

Обхватът на правилата се разширява и ще включва лекотоварни автомобили с тегло над 2,5 тона. Те ще трябва да бъдат оборудвани с тахографи.

Следващи стъпки

Новите правила ще се считат за приети, ако нито едно предложение за изменение не получи абсолютно мнозинство от гласовете, т.е. поне 353 депутатски гласа.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg