EUR 1.9558
USD 1.7503
CHF 1.7809
GBP 2.3421
CNY 2.5107
you tube
mobile version

Пазарът на летящите таксита

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пазарът на летящите таксита

mail12:06 | 13.11.2019прегледи 359 коментарикоментари 0


Бъдещият пазар на летящи таксита би могъл да достигне 35 милиарда долара през 2035 година, но зависи основно от развитието на електрическите батерии и от автономните технологии, за да донесе революция в градското придвижване. Това се посочва в проучване на нюйоркската консултантска компания Оливър Ваймън (Oliver Wyman), цитирано от Франс прес.

През 2035 година пазарът на летящи таксита ще обхване между 60 и 90 града в света, ще бъде за над 35 милиарда долара и ще включва от 40 000 до 60 000 летящи електрически таксита, сочи проучването.

В сектора вече са инвестирани 2 милиарда долара и се разработват 170 прототипа, 80 процента от тях от стартъпи, уточни сътрудникът в консултантската компания Гийом Тибо.

Първи прототип на летящо такси на германската компания Фолокоптер (Volocopter) вече извърши тестови полет в Сингапур на 22 октомври. Гиганти като Боинг (Boeing), чрез филиала си Орора (Aurora), и Еърбъс (Airbus) със своя Вахана (Vahana) също са на линия.

В момента батериите позволяват полет от 20-25 минути за двама пътници, но капацитетът им се увеличава с 3 процента годишно. Разработването на автономността на превозното средство и способността му да се движи без пилот ще позволи намаление от 30 до 40 процента на разходите на седалка, според авторите на проучването.

"С автономията и батерията летящото такси ще стане рентабилно с полет за 50 евро", изчислява Тибо.

Този вид транспорт, макар и да не е само за богати клиенти, не цели да замести обществения транспорт и не би трябвало да обхваща повече от 1 процент от придвижванията до 2030 година. Още повече, че засега не е разработена система за управление на въздушния трафик на ниска височина.

Много е важно пазарът на летящи таксита да обхване задръстените мегаполиси в Азия (Кантон, Сингапур...) и в Северна и Южна Америка (Лос Анджелис, Сао Пауло), посочва авторите на изследването.

Въпрос на време е, твърди Гийом Тибо. И най-трудното в тази пътна карта вероятно ще бъде не технологията или сертифицирането на апаратите, а начинът, по който обществото приема да се лети в самоуправляващо се такси, добавя той.

  


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg